
Μετά την εξαγγελία της συνέχισης της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για ένα ακόμα 48ωρο, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, απέστειλε την παρακάτω επιστολή στο Γενικό Γραμματέα της κ. Γιάννη Χαλά και στα μέλη της Διοίκησης:
«Αξιότιμε κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Αξιότιμα μέλη της Π.Ν.Ο.,
Θεωρώ ιδιαίτερα αρνητική τη σημερινή εξέλιξη. Μια νέα 48ωρη απεργία και μάλιστα χωρίς καμία εξαίρεση, δυσκολεύει πάρα πολύ τα οξύτατα προβλήματα που έτσι και αλλιώς αντιμετωπίζουν όλα τα νησιά, αλλά και χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες. Γνωρίζετε, ότι η Κυβέρνηση κατανοεί τη σοβαρότητα και την κρισιμότητα των αιτημάτων, αλλά σ’ αυτή τη συγκυρία πιστεύω ότι πρέπει να εκτιμηθεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι η σημερινή Κυβέρνηση επιδιώκει θετικούς σχεδιασμούς και θετικές λύσεις μέσα σε ένα άκρως ασφυκτικό και αρνητικό πλαίσιο. Η ανάγκη συνεννόησης χωρίς υποστολή των διεκδικήσεων, είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ άλλοτε. Υπάρχουν ανοικτά περιθώρια διαλόγου, που μπορούν να οδηγήσουν σε θετικές λύσεις.
Τόσο στη χθεσινή συνάντηση με το Προεδρείο της Ομοσπονδίας σας και των άλλων Οργανώσεων, όσο και στο Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε στη συνέχεια, έδωσα διαβεβαιώσεις ότι “η Κυβέρνηση μελετά με σοβαρότητα και προσοχή όλα τα ζητήματα, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα και τις θέσεις των Σωματείων”.
Ειδικότερα επεσήμανα, ότι:
· Για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό και την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ, η συζήτηση είναι ακόμα ανοικτή και παρά τις δυσκολίες, αξιολογούνται όλες οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και του ΝΑΤ.
· Για το ζήτημα της ρύθμισης των συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας, δήλωσα πως έχουν ήδη γίνει πολύ σημαντικά βήματα και ο δρόμος είναι ανοικτός για μια λύση που θα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό ή και σε απόλυτο τους ναυτικούς.
· Για το ζήτημα της ναυτικής εργασίας, του ΓΕΝΕ, αλλά και του Οίκου Ναύτου και της ναυτικής εκπαίδευσης, όπως και πολλά άλλα, υπάρχουν ήδη δρομολογημένες πρωτοβουλίες με βάσιμες προσδοκίες ότι σε συνεργασία με τα Σωματεία και την ΠΝΟ, θα οδηγηθούμε σε ικανοποιητικές λύσεις. Το ίδιο ισχύει και για τα προβλήματα του κλάδου των πλοηγών.
Λαμβάνοντας υπόψη σας όλα τα παραπάνω και την κρισιμότητα των στιγμών, σας καλώ να επανεξετάσετε την απόφασή σας δίνοντας τον αναγκαίο χρόνο, για την ολοκλήρωση των προσπαθειών που σχετίζονται με τα αιτήματά σας.
Είμαι στη διάθεσή σας, για νέα συνάντηση στο Υπουργείο αύριο (Τετάρτη 4/11) στις 10 το πρωί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ