Ανοίγει και άλλο τα φτερά της η Aegean Airlines

Ανοίγει και άλλο τα φτερά της η Aegean Airlines

435
Ανοίγει και άλλο τα φτερά της η Aegean Airlines

Παρά τη μείωση του εσωτερικού τουρισμού και των μετακινήσεων των Ελλήνων επιβατών εντός της χώρας η Aegean Airlines κατέγραψε ρεκόρ κίνησης τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Τα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας, ειδικά μετά την εξαγορά της Olympic Air, αν και υπερβολικά φιλόδοξα φαίνεται ότι πιάνουν τόπο. Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Ευτύχης Βασιλάκης, αντιπρόεδρος της Aegean Airlines υπήρξε ικανοποιημένος από την κίνηση της εταιρείας και συγκρατημένα αισιόδοξος για το μέλλον της.
Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά: 11.6 εκατομμύρια επιβάτες είναι η εκτίμηση της επιβατικής κίνησης για το τρέχον έτος, αριθμός που ξεπέρασε όχι μόνο τις αρχικές προβλέψεις και του μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού το 2013 αλλά και τις αιφνίδιες ανατροπές και το δυσοίωνο κλίμα του Ιουλίου.
Η επένδυση μάλιστα σε νέες τουριστικές αγορές του εξωτερικού έφερε θετικά αποτελέσματα με 6 εκατομ. επιβάτες να ταξιδεύουν προς όλες τις βάσεις της Ελλάδας από διεθνείς προορισμούς, κυρίως της Δυτικής Ευρώπης.
Παρά μάλιστα τα Capital Controls η εταιρεία παρέλαβε μέσα στο καλοκαίρι 3 νέα A320neos ενώ θα παραλάβει 4 ακόμα τους επόμενους μήνες. Η συγκεκριμένη παραλαβή, τη συγκεκριμένη δύσκολη χρονική περίοδο, αποδεικνύει κατά τον κ. Ευτύχη Βασιλάκη την εύρωστη οικονομική επιφάνεια του αερομεταφορέα και την υλοποίηση των στρατηγικών δεσμεύσεων του ΔΣ.
Ως προς τα αποτελέσματα της συγχώνευσης της εταιρείας με την Olympic Air ο αντιπρόεδρος της Aegean επεσήμανε την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων αλλά και την ‘πτώση’ των προσφερόμενων ναύλων σε πολλούς εσωτερικούς προορισμούς όπου η εταιρεία πετά σε αποκλειστικότητα. Επιπλέον η κινδυνολογία στον Τύπο περί κατάργησης ή μείωσης θέσεων εργασίας δεν είχε αντίκρισμα αφού η εταιρεία πλέον απασχολεί 2.740 υπαλλήλους, 700 περισσότερους από την προηγούμενη ‘μορφή’ της.
Ως προς τα μελλοντικά σχέδια ο κ. Βασιλάκης ανέφερε την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στις νέες αγορές όπου εγκαινίασε πρόσφατα πτήσεις αλλά και επισημοποίησε τα νέα δρομολόγια για το 2016, προς 14 νέους προορισμούς και 6 νέες χώρες.
Με ιδιαίτερο ‘ναυτιλιακό’ ενδιαφέρον είναι οι νέες πτήσεις προς Τζέντα, Άμστερνταμ, Λισαβόνα, Νάπολη, Μπάρι, Νίκαια, Δουβλίνο και Σπλίτ. Το 2016 η Aegean θα πετά προς 71 προορισμούς εξωτερικού, σημαντικότατη αύξηση σε σχέση με τους 22 διεθνείς προορισμούς το 2011. Από περιφερειακός αερομεταφορέας η εταιρεία εξελίσσεται σε μεσαίου βεληνεκούς σημαντικό ‘παίκτη’ στην Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο. Η ιδιαιτερότητα των καινούργιων προορισμών είναι ότι συμβάλλουν στην ανάπτυξη νέων τουριστικών αγορών όπου είτε δεν υπάρχει σήμερα άλλος αερομεταφορέας με πτήσεις προς Ελλάδα ή η προσφερόμενη αεροπορική σύνδεση είναι σχετικά περιορισμένη ή με μικρή εποχιακή διάρκεια. Ο αντιπρόεδρος της Aegean δεν έδειξε ωστόσο άμεσο ενδιαφέρον για την εγκαινίαση υπερπόντιων πτήσεων αλλά άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για συνεργασία αν και εφόσον αυτό ζητηθεί από αλλοδαπό αερομεταφορέα. Σε σχετική ερώτηση ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε μάλιστα ότι τα προσεχή 3 χρόνια δεν προβλέπει κάποια σημαντική αλλαγή στο καθεστώς λειτουργίας ή συνεργασιών της εταιρείας αλλά ενδέχεται να προχωρήσει σε εξαγορά μικρότερου αερομεταφορέα ή κάλυψη της αεροπορικής αγοράς σε γειτονικά κράτη εάν αυτό κριθεί ως οικονομικά επωφελές από το ΔΣ.
Ως προς όλες όμως τις επιδιώξεις της εταιρείας ο κ. Βασιλάκης επέμεινε στην ανάγκη για σταθεροποίηση του οικονομικού κλίματος της Ελλάδας αλλά και την ανάγκη για συνέργειες με δημόσιους, περιφερειακούς και ιδιωτικούς φορείς. Χωρίς τις απαραίτητες συνέργειες και συνεργασίας δεν μπορούν να ευοδώσουν τα απαραίτητα προγράμματα και σχέδια που θα εξασφαλίσουν ανέλιξη του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας σε σημαντικές περιφέρειες της χώρας. Σχετικά μάλιστα με το μεγάλο πρόβλημα της εποχικότητας ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι είναι το ‘αγαπημένο θέμα συζήτησης’ από όλους τους φορείς του τουρισμού αλλά και το πιο δύσκολα υλοποιήσιμο αφού θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να αναλάβουν σημαντικά μερίδια του ρίσκου που ενέχει η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Παρουσία της αναπλ. υπουργού τουρισμού κ. Κουντουρά –η οποία αρκέστηκε σε γενικόλογες παρουσιάσεις των σχεδίων της κυβέρνησης και σε κριτική της προηγούμενης εκλεγμένης κυβέρνησης (10 μήνες μετά)- ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε, χωρίς να είναι ιδιαίτερα αιχμηρός, ότι ως αερομεταφορέας η Aegean επενδύει με γρηγορότερους ρυθμούς απ’ ότι το κράτος. Επεσήμανε επίσης ότι η παρούσα κυβέρνηση πρέπει να προβληματιστεί από το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης που θα εγκαινιαστεί το 2018. Σύμφωνα με αναλυτές το νέο αεροδρόμιο- όραμα του κ. Ερντογάν πιθανώς να απορροφήσει ως σύγχρονος και υπερμεγέθης κόμβος σημαντική κίνηση από γειτονικές χώρες.
Έξω πάμε λοιπόν καλά. Η Aegean φέρνει κόσμο (αλλά και βραβεία) στην Ελλάδα ενώ αντιθέτως οι αλλοδαποί αερομεταφορείς δεν φαίνεται να επενδύουν στη χώρα μας πλην λίγων εξαιρέσεων.
ae1

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.