
Μια εικόνα είναι ίση με χίλιες λέξεις. Και πράγματι, κοιτάζοντας τα δεδομένα του AIS (Automatic Identification System), που παρουσιάζουν την εικόνα της ναυτιλιακής κίνησης στη διώρυγα του Παναμά, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Εάν κάποιος ενδιαφέρεται για τον διάπλου του διάσημου καναλιού, θα πρέπει να περιμένει αρκετά.
Αγκυροβολημένα και στις δύο πλευρές της διώρυγας βρίσκονται δεκάδες φορτηγά πλοία χύδην φορτίου, τάνκερ αλλά και πολλοί ακόμα τύποι πλοίων.
Συνολικά 129 πλοία αναμένουν την είσοδο τους στη διώρυγα, με το χρόνο αναμονής για πλοία που δεν πλήρωσαν premium για να τους κρατηθεί μια «θέση», να φτάνει τις τουλάχιστον πέντε ημέρες.
Ο λόγος για την καθυστέρηση, σύμφωνα με ανακοίνωση της διαχειρίστριας αρχής της διώρυγας του Παναμά, είναι ο υψηλός αριθμός αφίξεων κατά το μήνα Σεπτέμβριο σε συνδυασμό με εργασίες συντήρησης στις λεκάνες, ¬ οι οποίες τελικά αναβλήθηκαν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων που αναμένουν τη διέλευση τους. Σημαντικός λόγος των καθυστερήσεων επίσης, είναι οι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην περιοχή και η πυκνή ομίχλη που έχει στην κυριολεξία ‘τυφλώσει’ τον Παναμά εδώ και μία εβδομάδα αλλά και ο μεγάλος αριθμός πλέον αναύλωτων φορτηγών πλοίων που δεν καταβάλλον το ειδικό τέλος και περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους για διέλευση αλλά και για ναύλωση στις γύρω περιοχές…
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διέλευση της διώρυγας συνήθως απαιτεί 24 με 30 ώρες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος της άφιξης, οι ώρες αναμονής και ο χρόνος της διέλευσης, ο οποίος απαιτεί περίπου 10 με 12 ώρες, αλλά τις τελευταίες ημέρες, ένεκα του συνωστισμού που παρατηρείται, ο παραπάνω χρόνος έχει φτάσει ακόμα και τις 80 ώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ