
Η Αρχή Ασφαλείας Πετρελαίου της Νορβηγίας (Norway’s Petroleum Safety Authority – PSA) με δελτίο Τύπου εξέφρασε και επισήμως τις ανησυχίες της σχετικά με τους αρκτικούς πάγους και τους κινδύνους που αυτοί μπορεί να προκαλέσουν στις εγκαταστάσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Θάλασσα του Μπάρεντς.
Σύμφωνα με τη Νορβηγική Αρχή Ασφαλείας η κάλυψη πάγου στον απομακρυσμένο Βορρά δεν είναι στατική, αλλά ποικίλλει σε έκταση ανάλογα με την εποχή και από έτος σε έτος.
Εξαιτίας του Gulf Stream, το νότιο τμήμα της Θάλασσας του Μπάρεντς συνήθως δεν καλύπτεται από πάγο όλο το χρόνο, αλλά τόσο τα παγόβουνα όσο και ο θαλάσσιος πάγος μπορούν να αποτελέσουν μία πραγματική απειλή για τις εγκαταστάσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου της περιοχής.
«Με καθαρά στατιστικούς όρους, ο θαλάσσιος πάγος και τα παγόβουνα εντοπίζονται συνήθως νότια του Bear Island. Αλλά η πιθανότητα και πάλι είναι μικρή», αναφέρει ο ειδικός της PSA Arne Kvitrud.
«Στην περίπτωση που εντοπιστούν στην θαλάσσια περιοχή παγόβουνα ή θαλάσσιος πάγος, ο κανόνας είναι η αποσύνδεση από τις εγκαταστάσεις και η άμεση απομάκρυνση. Όμως από την ώρα που ξεκίνησαν οι γεωτρήσεις στο Βορρά αυτά τα μέτρα δεν έχει χρειαστεί να ληφθούν ποτέ», σημείωσε ο κ. Kvitrud.
Ο κ. Kvitrud τόνισε, επίσης, ότι θεωρητικά πάγος μπορεί να εμφανιστεί και στην περιοχή του κοιτάσματος του Goliat, αλλά για τον ίδιο η πιθανότητα είναι ιδιαιτέρως μικρή και άρα και η ανάγκη αποσύνδεσης περιορισμένη. Από την άλλη, βέβαια, λίγο πιο βόρεια στην περιοχή του πετρελαϊκού κοιτάσματος ‘Johan Castberg’ θα πρέπει να ληφθούν μέτρα και να βρεθεί τρόπος για αποσύνδεση στην περίπτωση που ο πάγος πλησιάσει αρκετά κοντά στην πλατφόρμα εξόρυξης.
Για τον κ. Kvitrud η καλύτερη λύση θα ήταν να αποφευχθεί σε κάθε περίπτωση μία σύγκρουση πάγου με την πλατφόρμα, γιατί μία τέτοια εξέλιξη θα προκαλούσε σημαντικές ζημίες σε αρκετά τμήματα της τελευταίας. Κατά συνέπεια ο στόχος είναι η πλατφόρμα να κρατηθεί μακριά από τον πάγο.
Όπως σημειώνει ο κ. Kvitrud «Οι πλέον πρόσφατες εργασίες γεώτρησης έπρεπε να εκτελεστούν σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από την περιφερειακή ζώνη του πάγου. Σε περίπτωση που ο πάγος πλησιάσει περισσότερο, τότε είναι άμεση η ανάγκη για αποσύνδεση της πλατφόρμας, καθώς ποτέ μέχρι τώρα δεν έχει επιχειρηθεί εξόρυξη τόσο κοντά σε ζώνη πάγου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ