
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
«Απελπιστική» συνεχίζει και παραμένει η κατάσταση στον τομέα των διαλύσεων, με τις τιμές να συνεχίζουν να παραμένουν πιεσμένες, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι έχει αρχίσει και υπάρχει η πεποίθηση ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση έως το τέλος του χρόνου, διαψεύδοντας έτσι την παράδοση ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους είναι συνήθως από τα πιο «δυνατά».
Ενδεχομένως να πρέπει να εμπεδωθεί από την αγορά η νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί από τις χαμηλές τιμές του εισαγόμενου σιδήρου από την Κίνα καθώς είναι η κύρια αιτία που έχει επιφέρει αυτή την κατάσταση στις διαλύσεις.
Στην Ινδία, περίπου 20 -25 διαλυτήρια ουσιαστικά λειτουργούν ακόμη, καθώς τα υπόλοιπα έχουν κλείσει ή έχουν αναγκαστεί από τις τράπεζες να κλείσουν καθώς είτε αδυνατούν να αποπληρώσουν ήδη υπάρχουσες δανειακές υποχρεώσεις είτε δεν έχουν τη δυνατότητα ανοίγματος LC’s , μεταξύ αυτών και μερικά γνωστά ονόματα στην εγχώρια αγορά. Ενδεχομένως οι εναπομείναντες ενεργοί παίκτες να αναγκαστούν να βγουν στην αγορά σε αυτές τις χαμηλές τιμές ώστε να ρίξουν το μέσο όρο του κόστους κτήσης από προηγούμενες υψηλές αγορές που είχαν κάνει. Το Μπαγκλαντές, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών σε συνδυασμό με την χαμηλή ναυλαγορά, που ώθησε κάποιους πλοιοκτήτες να επιλέξουν τη λογική της διάλυσης, πραγματοποίησε κάποιες αγορές σε πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει βγει δυναμικά στην αγορά.
Το Πακιστάν, αρκείται, όπως συνήθως, να παρακολουθεί τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και βρίσκεται σε στάση αναμονής χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για δραστηριοποίηση.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 367,831 DWT περίπου, εκ των οποίων το 69% (254,348 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (43,702 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 19% (69,781 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ