
Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία της Petrofin Research, το 2015 ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μειώθηκε κατά περίπου 3% σε σχέση με το 2014 και από τις 668 έπεσε στις 648, ενώ η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν κανείς προχωρήσει σε σύγκριση με το έτος 1998, οπότε και είχαν καταγραφεί συνολικά 926 εταιρείες.
Βέβαια, συνολικά κατά τη διάρκεια του 2015 το μέγεθος του ελληνικού στόλου αυξήθηκε και ανήλθε στους 328,2 εκατ. τόνους (από τους 303,5 το 2014), ενώ μειώθηκε σημαντικά και η μέση ηλικία των πλοίων καθιστώντας τον ελληνικό στόλο έναν από τους πιο σύγχρονους και νεότερους στον κόσμο.
Σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικών συμφερόντων στόλου ανέρχεται σε μόλις 12,7 χρόνια, έναντι 13,25 το 2014 και 14 το 2013. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι τα πλοία με μέσο όρο ηλικίας έως 9 έτη, αυξήθηκαν από τους 124 εκατομμύρια τόνους το 2014 στους 154,3 εκατομμύρια τόνους το 2015. Από την άλλη τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών μειώθηκαν σε 231 από 411 που είχαν καταγραφεί το 2011.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους με περισσότερα από 25 πλοία, αυξήθηκαν κατά μία σε σχέση με το 2014 και ανέρχονται πλέον σε 41, ενώ το 2013 ήταν 35. Οι εταιρείες αυτές ελέγχουν το 58,38% τη ελληνικής χωρητικότητας και έχουν προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό του στόλου τους με νέες ναυπηγήσεις.
Από την άλλη μείωση παρατηρείται στις μικρότερου μεγέθους εταιρείες, που ελέγχουν λιγότερα των τεσσάρων πλοία. Συγκεκριμένα οι μικρές εταιρείες ενώ το 2011 αριθμούσαν 350, το 2015 έφθασαν τις 262, μία μείωση που αγγίζει το 25%. Μάλιστα σύμφωνα με την Petrofin Research-Greek shipping Companies για το 2016 αναμένεται νέα μείωση του αριθμού των μικρών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ