
Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία της Petrofin Research, το 2015 ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μειώθηκε κατά περίπου 3% σε σχέση με το 2014 και από τις 668 έπεσε στις 648, ενώ η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν κανείς προχωρήσει σε σύγκριση με το έτος 1998, οπότε και είχαν καταγραφεί συνολικά 926 εταιρείες.
Βέβαια, συνολικά κατά τη διάρκεια του 2015 το μέγεθος του ελληνικού στόλου αυξήθηκε και ανήλθε στους 328,2 εκατ. τόνους (από τους 303,5 το 2014), ενώ μειώθηκε σημαντικά και η μέση ηλικία των πλοίων καθιστώντας τον ελληνικό στόλο έναν από τους πιο σύγχρονους και νεότερους στον κόσμο.
Σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικών συμφερόντων στόλου ανέρχεται σε μόλις 12,7 χρόνια, έναντι 13,25 το 2014 και 14 το 2013. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι τα πλοία με μέσο όρο ηλικίας έως 9 έτη, αυξήθηκαν από τους 124 εκατομμύρια τόνους το 2014 στους 154,3 εκατομμύρια τόνους το 2015. Από την άλλη τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών μειώθηκαν σε 231 από 411 που είχαν καταγραφεί το 2011.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους με περισσότερα από 25 πλοία, αυξήθηκαν κατά μία σε σχέση με το 2014 και ανέρχονται πλέον σε 41, ενώ το 2013 ήταν 35. Οι εταιρείες αυτές ελέγχουν το 58,38% τη ελληνικής χωρητικότητας και έχουν προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό του στόλου τους με νέες ναυπηγήσεις.
Από την άλλη μείωση παρατηρείται στις μικρότερου μεγέθους εταιρείες, που ελέγχουν λιγότερα των τεσσάρων πλοία. Συγκεκριμένα οι μικρές εταιρείες ενώ το 2011 αριθμούσαν 350, το 2015 έφθασαν τις 262, μία μείωση που αγγίζει το 25%. Μάλιστα σύμφωνα με την Petrofin Research-Greek shipping Companies για το 2016 αναμένεται νέα μείωση του αριθμού των μικρών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ