
Παραμένει ξέφρενη η κατάσταση στις δύο αραβικές χώρες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία για τις διεθνείς μεταφορές, τη ναυτιλία και την ενέργεια και συγκεκριμένα:
Λιβύη
Η συμφωνία για μια κυβέρνηση ενότητας που προτείνει ο ΟΗΕ τελικά απορρίφτηκε από την επίσημη κυβέρνηση στο Τομπρούκ και την μη αναγνωρισμένη κυβέρνηση στην Τρίπολη. Ενώ και τα δύο μέρη δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις, ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ, δήλωσε ότι αυτή ήταν η τελική πρόταση της διεθνούς κοινότητας και θα υπάρξουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις για νέες αλλαγές.
Ο Ben Stewart, γενικός διευθυντής στην εταιρεία ασφάλειας MAST, δήλωσε αναφορικά με αυτή την έκβαση ότι δεν είναι σαφές τι θα συμβεί στη συνέχεια. Οι διεθνείς κυρώσεις είναι πλέον μια προοπτική αλλά οποιαδήποτε τέτοια κίνηση από τον ΟΗΕ ή την ΕΕ θα αποδυναμώσουν περαιτέρω τις δύο κυβερνήσεις της Λιβύης, και θα τονώσουν την ισχύ του ISIS δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποκτήσει λαϊκή δύναμη και να ενισχύσει την παρουσία του στη Λιβύη.
Επιλέον η νέα έκρυθμη κατάσταση που θα προκληθεί θα οδηγήσει σε κύμα νέων προσφύγων προς την Ευρώπη αλλά και σε περαιτέρω χαλάρωση των συνοριακών φυλακίων.
Υεμένη
Παρά την υποστήριξη του Σαουδαραβικού συνασπισμού οι φιλοκυβερνητικές δυνάμεις έχουν χάσει σημαντικά εδάφη από τους αντάρτες Houthi στην επαρχία Μπάιντα της νότιας Υεμένης. Περαιτέρω προς τα δυτικά, οι φιλοκυβερνητικές δυνάμεις με τη συμμετοχή του στρατού γειτονικών κρατών στοχεύουν στην πόλη-λιμάνι της Μόκα.
Ειδικοί σε θέματα ασφαλείας επισημαίνουν ότι η Μόκα είναι λιμάνι στρατηγικής σημασίας αφού αποτελεί το πλησιέστερο λιμάνι των Houthi προς τη Σομαλία, και κύριο σημείο πρόσβασης για τις προμήθειες από την Αφρική. Η κατάληψη της Μόκα θα επιτρέψει στις φιλοκυβερνητικές δυνάμεις να αυξήσουν τη δύναμη τους και να απομονώσουν τους Houthi από τις λαθραίες εισαγωγές οπλισμού και πυρομαχικών.
Ο Πρόεδρος Hadi ωστόσο έχει συμφωνήσει να συμμετέχει σε ειρηνευτικές συνομιλίες με το στρατηγό Σάλεχ και τους αντάρτες Houthi. Τοπικές πηγές εξακολουθούν να αναφέρουν ότι η διαίρεση της χώρας σε Βόρεια και Νότια Υεμένη είναι μια πιθανή επιλογή και λύση.
Φωτο: EPA KHALED EL FIQI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ