
Παραμένει ξέφρενη η κατάσταση στις δύο αραβικές χώρες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία για τις διεθνείς μεταφορές, τη ναυτιλία και την ενέργεια και συγκεκριμένα:
Λιβύη
Η συμφωνία για μια κυβέρνηση ενότητας που προτείνει ο ΟΗΕ τελικά απορρίφτηκε από την επίσημη κυβέρνηση στο Τομπρούκ και την μη αναγνωρισμένη κυβέρνηση στην Τρίπολη. Ενώ και τα δύο μέρη δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις, ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ, δήλωσε ότι αυτή ήταν η τελική πρόταση της διεθνούς κοινότητας και θα υπάρξουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις για νέες αλλαγές.
Ο Ben Stewart, γενικός διευθυντής στην εταιρεία ασφάλειας MAST, δήλωσε αναφορικά με αυτή την έκβαση ότι δεν είναι σαφές τι θα συμβεί στη συνέχεια. Οι διεθνείς κυρώσεις είναι πλέον μια προοπτική αλλά οποιαδήποτε τέτοια κίνηση από τον ΟΗΕ ή την ΕΕ θα αποδυναμώσουν περαιτέρω τις δύο κυβερνήσεις της Λιβύης, και θα τονώσουν την ισχύ του ISIS δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποκτήσει λαϊκή δύναμη και να ενισχύσει την παρουσία του στη Λιβύη.
Επιλέον η νέα έκρυθμη κατάσταση που θα προκληθεί θα οδηγήσει σε κύμα νέων προσφύγων προς την Ευρώπη αλλά και σε περαιτέρω χαλάρωση των συνοριακών φυλακίων.
Υεμένη
Παρά την υποστήριξη του Σαουδαραβικού συνασπισμού οι φιλοκυβερνητικές δυνάμεις έχουν χάσει σημαντικά εδάφη από τους αντάρτες Houthi στην επαρχία Μπάιντα της νότιας Υεμένης. Περαιτέρω προς τα δυτικά, οι φιλοκυβερνητικές δυνάμεις με τη συμμετοχή του στρατού γειτονικών κρατών στοχεύουν στην πόλη-λιμάνι της Μόκα.
Ειδικοί σε θέματα ασφαλείας επισημαίνουν ότι η Μόκα είναι λιμάνι στρατηγικής σημασίας αφού αποτελεί το πλησιέστερο λιμάνι των Houthi προς τη Σομαλία, και κύριο σημείο πρόσβασης για τις προμήθειες από την Αφρική. Η κατάληψη της Μόκα θα επιτρέψει στις φιλοκυβερνητικές δυνάμεις να αυξήσουν τη δύναμη τους και να απομονώσουν τους Houthi από τις λαθραίες εισαγωγές οπλισμού και πυρομαχικών.
Ο Πρόεδρος Hadi ωστόσο έχει συμφωνήσει να συμμετέχει σε ειρηνευτικές συνομιλίες με το στρατηγό Σάλεχ και τους αντάρτες Houthi. Τοπικές πηγές εξακολουθούν να αναφέρουν ότι η διαίρεση της χώρας σε Βόρεια και Νότια Υεμένη είναι μια πιθανή επιλογή και λύση.
Φωτο: EPA KHALED EL FIQI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ