
Παραμένει ξέφρενη η κατάσταση στις δύο αραβικές χώρες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία για τις διεθνείς μεταφορές, τη ναυτιλία και την ενέργεια και συγκεκριμένα:
Λιβύη
Η συμφωνία για μια κυβέρνηση ενότητας που προτείνει ο ΟΗΕ τελικά απορρίφτηκε από την επίσημη κυβέρνηση στο Τομπρούκ και την μη αναγνωρισμένη κυβέρνηση στην Τρίπολη. Ενώ και τα δύο μέρη δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις, ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ, δήλωσε ότι αυτή ήταν η τελική πρόταση της διεθνούς κοινότητας και θα υπάρξουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις για νέες αλλαγές.
Ο Ben Stewart, γενικός διευθυντής στην εταιρεία ασφάλειας MAST, δήλωσε αναφορικά με αυτή την έκβαση ότι δεν είναι σαφές τι θα συμβεί στη συνέχεια. Οι διεθνείς κυρώσεις είναι πλέον μια προοπτική αλλά οποιαδήποτε τέτοια κίνηση από τον ΟΗΕ ή την ΕΕ θα αποδυναμώσουν περαιτέρω τις δύο κυβερνήσεις της Λιβύης, και θα τονώσουν την ισχύ του ISIS δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποκτήσει λαϊκή δύναμη και να ενισχύσει την παρουσία του στη Λιβύη.
Επιλέον η νέα έκρυθμη κατάσταση που θα προκληθεί θα οδηγήσει σε κύμα νέων προσφύγων προς την Ευρώπη αλλά και σε περαιτέρω χαλάρωση των συνοριακών φυλακίων.
Υεμένη
Παρά την υποστήριξη του Σαουδαραβικού συνασπισμού οι φιλοκυβερνητικές δυνάμεις έχουν χάσει σημαντικά εδάφη από τους αντάρτες Houthi στην επαρχία Μπάιντα της νότιας Υεμένης. Περαιτέρω προς τα δυτικά, οι φιλοκυβερνητικές δυνάμεις με τη συμμετοχή του στρατού γειτονικών κρατών στοχεύουν στην πόλη-λιμάνι της Μόκα.
Ειδικοί σε θέματα ασφαλείας επισημαίνουν ότι η Μόκα είναι λιμάνι στρατηγικής σημασίας αφού αποτελεί το πλησιέστερο λιμάνι των Houthi προς τη Σομαλία, και κύριο σημείο πρόσβασης για τις προμήθειες από την Αφρική. Η κατάληψη της Μόκα θα επιτρέψει στις φιλοκυβερνητικές δυνάμεις να αυξήσουν τη δύναμη τους και να απομονώσουν τους Houthi από τις λαθραίες εισαγωγές οπλισμού και πυρομαχικών.
Ο Πρόεδρος Hadi ωστόσο έχει συμφωνήσει να συμμετέχει σε ειρηνευτικές συνομιλίες με το στρατηγό Σάλεχ και τους αντάρτες Houthi. Τοπικές πηγές εξακολουθούν να αναφέρουν ότι η διαίρεση της χώρας σε Βόρεια και Νότια Υεμένη είναι μια πιθανή επιλογή και λύση.
Φωτο: EPA KHALED EL FIQI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ