
Λίγο πριν από την έναρξη του Εθνικού Ναυτιλιακού Συνεδρίου στην Βρέμη της Γερμανίας οι εκπρόσωποι των λιμένων, των εφοπλιστικών εταιρειών και των ναυπηγείων υπέβαλλαν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων προς τη Γερμανική Κυβέρνηση, το οποίο είναι:
(α) βελτίωση των μεταφορικών συνδέσεων των λιμανιών με στόχο να αντιμετωπιστεί ο αυξανόμενος όγκος διακίνησης εμπορευμάτων,
(β) οικονομικά μέτρα για ενίσχυση της απασχόλησης των Γερμανών ναυτικών, και (γ) προώθηση της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Σήμερα Δευτέρα 19 Οκτωβρίου και αύριο Τρίτη, αναμένεται να συμμετέχουν στο Ναυτιλιακό Συνέδριο περίπου 800 άτομα, κυρίως εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που θα συνομιλήσουν με τους πολιτικούς για τα πλέον πιεστικά ζητήματα που αφορούν στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το συνέδριο θα ξεκινήσει με ομιλία της καγκελαρίου Αγκέλα Μέρκελ από την οποία οι εκπρόσωποι της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, αναμένουν «σαφείς δηλώσεις για την ενίσχυση της καινοτομίας και την ανταγωνιστικότητα του κλάδου της ναυτιλίας στη Γερμανία».
Στην ουσία αυτό που ζητούν από τη Γερμανική κυβέρνηση είναι η διαμόρφωση και εφαρμογή μίας ενιαίας ναυτιλιακής στρατηγικής.
Ο βουλευτής και μέλος των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών (SPD) Uwe Beckmeyer, οικοδεσπότης του Συνεδρίου και αρμόδιος συντονιστής της Γερμανικής κυβέρνησης για τα θέματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έχει την ευθύνη να παρουσιάσει στο Συνέδριο το πλαίσιο της νέας ναυτιλιακής στρατηγικής.
Σε δήλωσή του ο Beckmeyer τόνισε ότι «στο επίκεντρο της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής είναι η καινοτόμος δύναμη των Γερμανών επιχειρηματιών».
Ο μεγάλος συνασπισμός εξέδωσε ψήφισμα στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, στο οποίο γίνεται αναφορά σε όλες σχεδόν τις ανησυχίες και τα αιτήματα που έχουν εκφράσει οι επιμέρους ενώσεις της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βέβαια, αυτό το ψήφισμα δε συνιστά νόμο, αλλά μόνο μία βάση για τη διαμόρφωση μίας νέας ναυτιλιακής πολιτικής.
Οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί ο Sigmar Gabriel (SPD,) υπεύθυνος για την Οικονομία και Καινοτομία, και ο Alexander Dobrindt (CSU), υπεύθυνος για τις Μεταφορές και Υποδομές, θα αναπτύξουν τα σχέδια των υπουργείων του κατά την δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου.
Από την πλευρά της η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών επιζητά μέτρα για την ενίσχυση της γερμανικής σημαίας καθώς και περαιτέρω μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann, δήλωσε επίσης ότι «τα μέτρα αποτελούν μία αναγκαία συνεισφορά με στόχο να διαχυθούν σε ολόκληρη τη γερμανική οικονομία τα θετικά στοιχεία της γερμανικής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας».
Από την δική τους πλευρά οι εκπρόσωποι των γερμανικών ναυπηγείων στοχεύουν σε επιπλέον χρηματοδοτήσεις με στόχο τη βελτίωση της τεχνολογικής καινοτομίας τους και άρα των προϊόντων που μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους μέσα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η Ένωση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας τονίζει με έμφαση ότι η Γερμανική κυβέρνηση ενώ χρηματοδοτεί τον χώρο των αερομεταφορών και της αεροδιαστημικής με ποσά που ανέρχονται σε 1,5 δις ευρώ, για τη ναυπηγική βιομηχανία προβλέπει μόλις 50 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Στόχος της Ένωσης από κοινού με τη Γερμανική Ένωση Μεταλλουργών (IG Metall Küste) είναι η δημιουργία ενός κέντρου ναυτιλιακής έρευνας και καινοτομίας.
Ένα ακόμα θέμα που θα συζητηθεί στο Ναυτιλιακό Συνέδριο είναι και αυτό των logistics. Και στο επίκεντρο βρίσκεται το αίτημα αρκετών εκπροσώπων της Γερμανικής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας που ζητούν από την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση τη βελτιστοποίηση των οδών πρόσβασης σε θαλάσσια λιμάνια αλλά και λιμάνια εσωτερικής ναυσιπλοΐας, καθώς και αποτελεσματικές συνδέσεις με ολόκληρη τη γερμανική ενδοχώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ