
Λίγο πριν από την έναρξη του Εθνικού Ναυτιλιακού Συνεδρίου στην Βρέμη της Γερμανίας οι εκπρόσωποι των λιμένων, των εφοπλιστικών εταιρειών και των ναυπηγείων υπέβαλλαν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων προς τη Γερμανική Κυβέρνηση, το οποίο είναι:
(α) βελτίωση των μεταφορικών συνδέσεων των λιμανιών με στόχο να αντιμετωπιστεί ο αυξανόμενος όγκος διακίνησης εμπορευμάτων,
(β) οικονομικά μέτρα για ενίσχυση της απασχόλησης των Γερμανών ναυτικών, και (γ) προώθηση της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Σήμερα Δευτέρα 19 Οκτωβρίου και αύριο Τρίτη, αναμένεται να συμμετέχουν στο Ναυτιλιακό Συνέδριο περίπου 800 άτομα, κυρίως εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που θα συνομιλήσουν με τους πολιτικούς για τα πλέον πιεστικά ζητήματα που αφορούν στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το συνέδριο θα ξεκινήσει με ομιλία της καγκελαρίου Αγκέλα Μέρκελ από την οποία οι εκπρόσωποι της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, αναμένουν «σαφείς δηλώσεις για την ενίσχυση της καινοτομίας και την ανταγωνιστικότητα του κλάδου της ναυτιλίας στη Γερμανία».
Στην ουσία αυτό που ζητούν από τη Γερμανική κυβέρνηση είναι η διαμόρφωση και εφαρμογή μίας ενιαίας ναυτιλιακής στρατηγικής.
Ο βουλευτής και μέλος των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών (SPD) Uwe Beckmeyer, οικοδεσπότης του Συνεδρίου και αρμόδιος συντονιστής της Γερμανικής κυβέρνησης για τα θέματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έχει την ευθύνη να παρουσιάσει στο Συνέδριο το πλαίσιο της νέας ναυτιλιακής στρατηγικής.
Σε δήλωσή του ο Beckmeyer τόνισε ότι «στο επίκεντρο της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής είναι η καινοτόμος δύναμη των Γερμανών επιχειρηματιών».
Ο μεγάλος συνασπισμός εξέδωσε ψήφισμα στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, στο οποίο γίνεται αναφορά σε όλες σχεδόν τις ανησυχίες και τα αιτήματα που έχουν εκφράσει οι επιμέρους ενώσεις της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βέβαια, αυτό το ψήφισμα δε συνιστά νόμο, αλλά μόνο μία βάση για τη διαμόρφωση μίας νέας ναυτιλιακής πολιτικής.
Οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί ο Sigmar Gabriel (SPD,) υπεύθυνος για την Οικονομία και Καινοτομία, και ο Alexander Dobrindt (CSU), υπεύθυνος για τις Μεταφορές και Υποδομές, θα αναπτύξουν τα σχέδια των υπουργείων του κατά την δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου.
Από την πλευρά της η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών επιζητά μέτρα για την ενίσχυση της γερμανικής σημαίας καθώς και περαιτέρω μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann, δήλωσε επίσης ότι «τα μέτρα αποτελούν μία αναγκαία συνεισφορά με στόχο να διαχυθούν σε ολόκληρη τη γερμανική οικονομία τα θετικά στοιχεία της γερμανικής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας».
Από την δική τους πλευρά οι εκπρόσωποι των γερμανικών ναυπηγείων στοχεύουν σε επιπλέον χρηματοδοτήσεις με στόχο τη βελτίωση της τεχνολογικής καινοτομίας τους και άρα των προϊόντων που μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους μέσα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η Ένωση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας τονίζει με έμφαση ότι η Γερμανική κυβέρνηση ενώ χρηματοδοτεί τον χώρο των αερομεταφορών και της αεροδιαστημικής με ποσά που ανέρχονται σε 1,5 δις ευρώ, για τη ναυπηγική βιομηχανία προβλέπει μόλις 50 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Στόχος της Ένωσης από κοινού με τη Γερμανική Ένωση Μεταλλουργών (IG Metall Küste) είναι η δημιουργία ενός κέντρου ναυτιλιακής έρευνας και καινοτομίας.
Ένα ακόμα θέμα που θα συζητηθεί στο Ναυτιλιακό Συνέδριο είναι και αυτό των logistics. Και στο επίκεντρο βρίσκεται το αίτημα αρκετών εκπροσώπων της Γερμανικής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας που ζητούν από την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση τη βελτιστοποίηση των οδών πρόσβασης σε θαλάσσια λιμάνια αλλά και λιμάνια εσωτερικής ναυσιπλοΐας, καθώς και αποτελεσματικές συνδέσεις με ολόκληρη τη γερμανική ενδοχώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ