
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Το τοπίο συνεχίζει και παραμένει το ίδιο στις αγορές των διαλύσεων με κύρια χαρακτηριστικά τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές με τις «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα να είναι ο πρωταρχικός λόγος και χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί καμία ουσιαστική δράση από καμία χώρα προς «αναχαίτιση» της κατάστασης.
Σαν αποτέλεσμα, ενώ έχουμε εισέλθει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι είναι από τα καλύτερα τρίμηνα, η αγορά δεν δείχνει κανένα σημάδι ενδιαφέροντος και ο αριθμός των διαλύσεων είναι από ελάχιστος έως ανύπαρκτος.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία ενισχύθηκε περίπου κατά 5% και βρίσκεται κάτω από τις 65 προς το δολάριο, οι προσφερόμενες τιμές συνέχισαν να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ενώ οι τράπεζες όχι μόνο δεν ανοίγουν LCs αλλά συνεχίζουν και προχωρούν σε κατασχέσεις.
Το Μπαγκλαντές, ήταν η μόνη αγορά που έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αγοράζοντας κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές πάνω από την αγορά, αλλά εικάζεται ότι σύντομα οι τιμές θα διορθώσουν και πάλι πτωτικά αφήνοντας υπόνοιες ότι για τα πλοία που αγοράστηκαν θα υπάρξουν επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παρακολουθεί της εξελίξεις και την αγοραστική συμπεριφορά της Ινδίας και ανάλογα πράττει, όπερ και σημαίνει ότι απέχει από την αγορά όσο και η Ινδία δεν δείχνει κινητικότητα.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών καλά κρατεί και μάλιστα ανανεώθηκε η διάρκεια του μέχρι τα τέλη του 2017, σύμφωνα με πληροφορίες που ανακοινώθηκαν από την Ινδία και συγκεκριμένα από το Indian Ship Recycling Committee.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 653,925 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (616,297 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου (2 Capes και 1 Ore Carrier), το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (37,628 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν…
Iσχυρότερες επιδόσεις σε θέματα ασφάλειας και συμμόρφωσης καταγράφουν τα bulk carriers των μελών της INTERCARGO έναντι του παγκόσμιου μέσου όρου του στόλου, σύμφωνα με…
Ένα ξένο δεξαμενόπλοιο συνελήφθη από το Ιράν στον Κόλπο του Ομάν για λαθρεμπόριο 2 εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου, ανακοίνωσε σήμερα ο επικεφαλής του δικαστικού σώματος…
Την Τρίτη 15 Ιουλίου ο Δήμαρχος Οινουσσών Γεώργιος Δανιήλ υποδέχθηκε στο Δημαρχείο με ιδιαίτερη τιμή τον ευπατρίδη Οινούσσιο Ευεργέτη της πατρίδας κ. Νικόλα Διαμ.…
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ