
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Το τοπίο συνεχίζει και παραμένει το ίδιο στις αγορές των διαλύσεων με κύρια χαρακτηριστικά τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές με τις «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα να είναι ο πρωταρχικός λόγος και χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί καμία ουσιαστική δράση από καμία χώρα προς «αναχαίτιση» της κατάστασης.
Σαν αποτέλεσμα, ενώ έχουμε εισέλθει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι είναι από τα καλύτερα τρίμηνα, η αγορά δεν δείχνει κανένα σημάδι ενδιαφέροντος και ο αριθμός των διαλύσεων είναι από ελάχιστος έως ανύπαρκτος.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία ενισχύθηκε περίπου κατά 5% και βρίσκεται κάτω από τις 65 προς το δολάριο, οι προσφερόμενες τιμές συνέχισαν να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ενώ οι τράπεζες όχι μόνο δεν ανοίγουν LCs αλλά συνεχίζουν και προχωρούν σε κατασχέσεις.
Το Μπαγκλαντές, ήταν η μόνη αγορά που έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αγοράζοντας κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές πάνω από την αγορά, αλλά εικάζεται ότι σύντομα οι τιμές θα διορθώσουν και πάλι πτωτικά αφήνοντας υπόνοιες ότι για τα πλοία που αγοράστηκαν θα υπάρξουν επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παρακολουθεί της εξελίξεις και την αγοραστική συμπεριφορά της Ινδίας και ανάλογα πράττει, όπερ και σημαίνει ότι απέχει από την αγορά όσο και η Ινδία δεν δείχνει κινητικότητα.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών καλά κρατεί και μάλιστα ανανεώθηκε η διάρκεια του μέχρι τα τέλη του 2017, σύμφωνα με πληροφορίες που ανακοινώθηκαν από την Ινδία και συγκεκριμένα από το Indian Ship Recycling Committee.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 653,925 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (616,297 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου (2 Capes και 1 Ore Carrier), το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (37,628 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ