
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Το τοπίο συνεχίζει και παραμένει το ίδιο στις αγορές των διαλύσεων με κύρια χαρακτηριστικά τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές με τις «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα να είναι ο πρωταρχικός λόγος και χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί καμία ουσιαστική δράση από καμία χώρα προς «αναχαίτιση» της κατάστασης.
Σαν αποτέλεσμα, ενώ έχουμε εισέλθει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι είναι από τα καλύτερα τρίμηνα, η αγορά δεν δείχνει κανένα σημάδι ενδιαφέροντος και ο αριθμός των διαλύσεων είναι από ελάχιστος έως ανύπαρκτος.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία ενισχύθηκε περίπου κατά 5% και βρίσκεται κάτω από τις 65 προς το δολάριο, οι προσφερόμενες τιμές συνέχισαν να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ενώ οι τράπεζες όχι μόνο δεν ανοίγουν LCs αλλά συνεχίζουν και προχωρούν σε κατασχέσεις.
Το Μπαγκλαντές, ήταν η μόνη αγορά που έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αγοράζοντας κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές πάνω από την αγορά, αλλά εικάζεται ότι σύντομα οι τιμές θα διορθώσουν και πάλι πτωτικά αφήνοντας υπόνοιες ότι για τα πλοία που αγοράστηκαν θα υπάρξουν επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παρακολουθεί της εξελίξεις και την αγοραστική συμπεριφορά της Ινδίας και ανάλογα πράττει, όπερ και σημαίνει ότι απέχει από την αγορά όσο και η Ινδία δεν δείχνει κινητικότητα.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών καλά κρατεί και μάλιστα ανανεώθηκε η διάρκεια του μέχρι τα τέλη του 2017, σύμφωνα με πληροφορίες που ανακοινώθηκαν από την Ινδία και συγκεκριμένα από το Indian Ship Recycling Committee.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 653,925 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (616,297 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου (2 Capes και 1 Ore Carrier), το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (37,628 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Επιτροπή Έρευνας του ΟΗΕ ανακοίνωσε χθες 16 Σεπτεμβρίου ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το Ισραήλ διέπραξε γενοκτονία στη Γάζα και ότι υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι,…
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ