
Σύμφωνα με το Skuld P&I Club, σε ορισμένους λιμένες της Αργεντινής υπάρχουν τοπικοί κανονισμοί που αφορούν την δήλωση «store list», η οποία παραδίδεται στις τελωνειακές αρχές πριν την είσοδο του πλοίου στο λιμένα μέσω του πράκτορα. Η «store list» εμπεριέχει συνήθως στοιχεία για τα καύσιμα του πλοίου, τα έλαια της μηχανής, τυχόν χημικά κλπ., αλλά και διάφορα επιμέρους στοιχεία που απαιτούν οι τοπικοί κανονισμοί.
Όταν τελικά το πλοίο εισέλθει στο λιμένα, υπάρχει περίπτωση να πραγματοποιηθεί επιθεώρηση από τις αρχές για την επιβεβαίωση των στοιχείων της δήλωσης. Σε περίπτωση που βρεθούν διαφορές στις ποσότητες που έχουν δηλωθεί ή εντοπιστούν αντικείμενα και υλικά που δεν έχουν δηλωθεί, αυτό συνιστά παράβαση των τελωνειακών κανονισμών.
Και δυστυχώς είναι εξαιρετικά σύνηθες σε λιμένες της Αργεντινής και συγκεκριμένα στους λιμένες του San Nicolas, San Lorenzo, Necochea και Bahia Blanca να απαιτούνται «ασυνήθιστα» στοιχεία προς δήλωση στο «store list», πολλές φορές με σκοπό την επιβολή προστίμων στα διερχόμενα πλοία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο λιμένας της Necochea, που απαιτεί την δήλωση «store list» στα Ισπανικά, ακόμα και εάν το πλοίο δεν διαθέτει ισπανόφωνο πλήρωμα!
Τι επιπτώσεις έχει όμως η παράβαση των τοπικών τελωνειακών κανονισμών σε λιμένες της Αργεντινής;
Σε πρώτη φάση αποφασίζεται η απαγόρευση απόπλου του πλοίου μέχρι να πληρωθεί ένα πρόστιμο (automatic fine) το οποίο υπολογίζεται με βάση τη διαφορά που προκύπτει από την αξία της δηλωθείσας ποσότητας και της πραγματικής, αν και η εκτίμηση γίνεται από τις αρχές. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να αποπλεύσει το πλοίο εάν διαθέτει ένα bank guarantee.
Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εκεί, καθώς οι πλοίαρχοι υποχρεώνονται σε πληρωμή ενός ακόμη (ανεπίσημου) «προστίμου» αξίας από $5,000 έως $15,000 για την αποφυγή περαιτέρω «κωλυμάτων», που μπορεί να φτάσουν μέχρι και σε ποινική δίωξη – πρακτική την οποία το Club καταδικάζει.
Προς αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων το Skuld P&I Club συνιστά στα μέλη του να συμπεριλαμβάνουν και τα εξής στοιχεία στο store list:
Καύσιμα και έλαια – ακόμα και αυτά που χρησιμοποιούνται στο σύστημα των βοηθητικών μηχανών αλλά και το περιεχόμενο των sump tank.
Χούφτες (grabs) που ίσως διαθέτει.Χημικά, βαφές, σχοινιά και spare εξοπλισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ