
Σύμφωνα με το Skuld P&I Club, σε ορισμένους λιμένες της Αργεντινής υπάρχουν τοπικοί κανονισμοί που αφορούν την δήλωση «store list», η οποία παραδίδεται στις τελωνειακές αρχές πριν την είσοδο του πλοίου στο λιμένα μέσω του πράκτορα. Η «store list» εμπεριέχει συνήθως στοιχεία για τα καύσιμα του πλοίου, τα έλαια της μηχανής, τυχόν χημικά κλπ., αλλά και διάφορα επιμέρους στοιχεία που απαιτούν οι τοπικοί κανονισμοί.
Όταν τελικά το πλοίο εισέλθει στο λιμένα, υπάρχει περίπτωση να πραγματοποιηθεί επιθεώρηση από τις αρχές για την επιβεβαίωση των στοιχείων της δήλωσης. Σε περίπτωση που βρεθούν διαφορές στις ποσότητες που έχουν δηλωθεί ή εντοπιστούν αντικείμενα και υλικά που δεν έχουν δηλωθεί, αυτό συνιστά παράβαση των τελωνειακών κανονισμών.
Και δυστυχώς είναι εξαιρετικά σύνηθες σε λιμένες της Αργεντινής και συγκεκριμένα στους λιμένες του San Nicolas, San Lorenzo, Necochea και Bahia Blanca να απαιτούνται «ασυνήθιστα» στοιχεία προς δήλωση στο «store list», πολλές φορές με σκοπό την επιβολή προστίμων στα διερχόμενα πλοία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο λιμένας της Necochea, που απαιτεί την δήλωση «store list» στα Ισπανικά, ακόμα και εάν το πλοίο δεν διαθέτει ισπανόφωνο πλήρωμα!
Τι επιπτώσεις έχει όμως η παράβαση των τοπικών τελωνειακών κανονισμών σε λιμένες της Αργεντινής;
Σε πρώτη φάση αποφασίζεται η απαγόρευση απόπλου του πλοίου μέχρι να πληρωθεί ένα πρόστιμο (automatic fine) το οποίο υπολογίζεται με βάση τη διαφορά που προκύπτει από την αξία της δηλωθείσας ποσότητας και της πραγματικής, αν και η εκτίμηση γίνεται από τις αρχές. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να αποπλεύσει το πλοίο εάν διαθέτει ένα bank guarantee.
Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εκεί, καθώς οι πλοίαρχοι υποχρεώνονται σε πληρωμή ενός ακόμη (ανεπίσημου) «προστίμου» αξίας από $5,000 έως $15,000 για την αποφυγή περαιτέρω «κωλυμάτων», που μπορεί να φτάσουν μέχρι και σε ποινική δίωξη – πρακτική την οποία το Club καταδικάζει.
Προς αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων το Skuld P&I Club συνιστά στα μέλη του να συμπεριλαμβάνουν και τα εξής στοιχεία στο store list:
Καύσιμα και έλαια – ακόμα και αυτά που χρησιμοποιούνται στο σύστημα των βοηθητικών μηχανών αλλά και το περιεχόμενο των sump tank.
Χούφτες (grabs) που ίσως διαθέτει.Χημικά, βαφές, σχοινιά και spare εξοπλισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ