
Σύμφωνα με το North P&I Club νέοι κανονισμοί, που αφορούν την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις, θα τεθούν σε εφαρμογή στο άμεσο μέλλον.
Ειδικότερα, η έλλειψη βασικών μέτρων κυβερνοασφαλείας, όπως για παράδειγμα η απουσία firewalls στα servers των πλοίων, ενδέχεται μελλοντικά να είναι η αιτία για την επιβολή σημαντικών προστίμων προς τους πλοιοκτήτες.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Colin Gillespie, υποδιευθυντής στο τμήμα loss prevention του North P&I Club, «η ασφαλής λειτουργία των πλοίων εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, και για αυτό το λόγο πρέπει να είναι επαρκώς προστατευμένα από τυχόν εξωτερικές απειλές».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως και η ίδια η Αμερικανική Aκτοφυλακή θεωρεί τις κυβερνοαπειλές ως «έναν από τους πιο σοβαρούς κινδύνους για τα εθνικά συμφέροντα των Η.Π.Α.». Αν και ακόμα δεν έχουν τεθεί σε ισχύ συγκεκριμένοι κανονισμοί, είναι εξαιρετικά πιθανό αυτό να γίνει στο άμεσο μέλλον, με πρωτεργάτη την κυβέρνηση των Η.Π.Α., όπως έγινε και στο παρελθόν με τον OPA 90’.
Αντίστοιχα, και ο IMO έχει αναγνωρίσει τους κινδύνους από κυβερνοεπιθέσεις και θα συνεδριάσει το Μάιο του 2016 με στόχο τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων και κανονισμών προς αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος.
Το τι θα ορίζουν οι νέοι κανονισμοί είναι άγνωστο μέχρι στιγμής, αν και αναμένεται πως θα δημιουργηθούν νέες υποχρεώσεις από την πλευρά του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή του πλοίου, όπως η εξειδικευμένη εκπαίδευση του πληρώματος, η ύπαρξη συστήματος εκτίμησης κινδύνου αλλά και η πιθανή αύξηση των ασφάλιστρων κάλυψης τέτοιων απειλών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ