
Η ”Αδελφότης των Υδραίων Αθηνών” διοργάνωσε το 6ο Ναυτιλιακό Συνέδριο, το Σάββατο, 3 Οκτωβρίου, με θέμα “Πειραιάς και Ελληνική Κρίση”.
Το συνέδριο που έγινε με τη μορφή ανοιχτής συζήτησης πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού του Δήμου Ύδρας της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας και του Propeller Club Piraeus.
Ο προέδρος της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr), Γιάννης Σαχίνης άνοιξε το συνέδριο ευχαριστώντας τόσο τους παρευρισκόμενους όσο και τους χορηγούς και αναφέρθηκε στην ιστορία της Αδελφότητος και της Ύδρας και διάβασε χαιρετισμό του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα.
Ο δήμαρχος Ύδρας, Γιώργος Ε. Κουκουδάκης, διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους της ναυτιλιακής κοινότητας ότι κάθε Υδραίος υποστηρίζει με χαρά εκδηλώσεις για την ελληνική Ναυτιλία. Τόνισε ότι η Ύδρα έχει επενδύσει στην δημιουργία συνεδριακών χώρων και ότι όλος ο Υδραίικος λαός καλωσορίζει την εκδήλωση. Άλλωστε, συνέχισε, σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες πρέπει να αναγνωρίζουν τον καταλυτικό ρόλο των Υδραίων, τόσο στον αγώνα της ανεξαρτησίας των Ελλήνων, όσο και στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας.
Το συντονισμό του συνεδρίου ανέλαβε ο Γιώργος Ξηραδάκης, προέδρος του Propeller Club of Piraeus και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας. Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε, ότι η πιο σύντομη και ασφαλής τοποθέτηση κάποιου για το μέλλον του Πειραιά θα ήταν η πρόβλεψη για την «απόλυτη καταστροφή του και σε μεγάλο βαθμό ολόκληρης της Ελληνικής Οικονομίας, σε περίπτωση που οι ναυτιλιακές εταιρίες αποφασίσουν να μεταφερθούν σε άλλη χώρα». Τα ερωτήματα λοιπόν είναι: Υπάρχει φόβος ο Πειραιάς να απωλέσει την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλία και κατά πόσο έχει επηρεάσει η κρίση την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας;
Τα συμπεράσματα του συνεδρίου επιγραμματικά ήταν η ανησυχία των εκπροσώπων της ναυτιλίας για την πιθανή μή διατήρηση του υπάρχοντος νομικού και φορολογικού καθεστώτος λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και του τερματισμού των capital controls των τραπεζών που εμποδίζουν σε μεγάλο βαθμό την λειτουργία των εταιριών. Η επιστροφή των τραπεζών στην πρότερη κατάσταση είναι αναγκαία για την επανέναρξη εισαγωγής ναυτιλιακού συναλλάγματος που πλέον δεν εισέρχεται στην χώρα λόγω των περιορισμών.
Θετική είδηση ήταν ότι τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιριών επηρεάστηκαν σε μικρό βαθμό από την οικονομική κρίση, κυρίως λόγω κάποιων θετικών παραγόντων. Πρώτον, η αύξηση του τουρισμού από το εξωτερικό, δεύτερον η πτώση των τιμών των καυσίμων και τρίτον οι επιπτώσεις στο Αιγαίο από την πτώχευση των τριών μεγάλων εταιριών.
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας συνεχίστηκε, έστω και με μικρούς ρυθμούς, κυρίως λόγω των συνθηκών που επικρατούν στη Μέση Ανατολή και την στροφή των εταιριών προς το Αιγαίο. Αν και τα στοιχεία δεν είναι ενθαρρυντικά για το μέλλον, υπάρχει ωστόσο η πρόταση να γίνουν οι απαραίτητες αναπτυξιακές ενέργειες στο χώρο των Λιμανιών με σκοπό την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μεγάλων εταιριών.
Τα λιμάνια της χώρας δύναται να αναπτυχθούν μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλλά και των ήδη ολοκληρωμένων μελετών που πρέπει να υλοποιηθούν. Αυτό θα διευκολύνει παράλληλα την ανάπτυξη της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας αλλά και του Τουρισμού με σκάφη αναψυχής.
Η γενικότερη ύφεση στην Ελλάδα επηρεάζει άμεσα όλα τα παραναυτιλιακά επαγγέλματα και κυρίως υποβοηθητικών εργασιών. Ο κατασκευαστικός και επισκευαστικός κλάδος έχουν καταρρεύσει, όπως επίσης και ο τραπεζικός κλάδος της ναυτιλίας αφού πλέον οι περισσότερες εργασίες γίνονται στο εξωτερικό. Έτσι, παρατηρείται μία συρρίκνωση δραστηριοτήτων παραναυτιλιακών εταιριών.
Χορηγοί του συνεδρίου ήταν η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), η Seaborne Capital Advisors Ltd, η Hellenic Seaways και η Amuse Concept Events.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ