
Σε επίσημη τελετή ο Enak Ferlemann, κοινοβουλευτικός γραμματέας στο Ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακής Υποδομής, εγκαινίασε το νέο παραπόταμο του Ρήνου (Flutmulde Rees). Ο κ. Ferlemann δήλωσε ότι «τα τελευταία έξι χρόνια κατασκευάστηκε στον Κάτω Ρήνο από τη διεύθυνση Υδάτινων Οδών και Ναυσιπλοΐας του Duisburg-Rhein ένα έργο, όμοιο του οποίου δεν έχει υπάρξει όχι μόνο στη Γερμανία αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο: ο «Flutmulde Rees». Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό παράδειγμα για το πώς οι ανάγκες και οι απαιτήσεις της βιομηχανίας μεταφορών, της διαχείρισης υδάτων, του τουρισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος και της γεωργίας μπορούν να συνταιριάξουν αρμονικά μεταξύ τους».
Κατά μήκος μίας διαδρομής λίγο μεγαλύτερης από τρία χιλιόμετρα κατασκευάστηκε ένας παραπόταμος του Ρήνου με πλάτος μεταξύ 120 και 180 μέτρων και βάθος που φτάνει έως και τα 4,5 μέτρα, ο οποίο όμως δεν θα διαπλέεται από πλοία. Στόχος του «Flutmulde Rees» είναι να διασφαλιστεί σε μακροπρόθεσμη βάση η λειτουργία του Ρήνου ως η σημαντικότερη υδάτινη οδός της Γερμανίας. Πιο συγκεκριμένα σε περιπτώσεις αύξησης της στάθμης των υδάτων του ποταμού ένα μέρος της περίσσειας ποσότητας θα μπορεί να βρίσκει διέξοδο μέσω της νεοκατασκευασθείσας παράκαμψης και να περιορίζονται οι πλημμύρες στην περιοχή. Επιπλέον λόγω της μειωμένης ισχύος ροής του ποταμού θα επιτυγχάνεται η ελαχιστοποίηση σε εκείνο το σημείο η διάβρωση του πυθμένα και των πρανών του Ρήνου. Επιπλέον, η παράκαμψη του Ρήνου θα παρέχει προστασία στην χλωρίδα και πανίδα της περιοχής.
Κατά τον κ. Ferlemann η κατασκευή του «Flutmulde Rees» συνιστά ένα θετικό παράδειγμα αγαστής και επιτυχούς συνεργασίας μεταξύ ομοσπονδιακών και μη υπηρεσιών της Γερμανίας• μία κλασική Win-Win-Situation. Παράλληλα εκφράζει την ελπίδα του το παράδειγμα αυτό να βρει εφαρμογή και σε άλλες περιοχές του Ρήνου αλλά και σε άλλες υδάτινες οδούς της Γερμανίας.
Από την πλευρά του ο καθηγητής – μηχανικός Hans-Heinrich Witte, πρόεδρος της γενικής Διεύθυνσης Υδάτινων Οδών και Ναυσιπλοΐας της Γερμανίας δήλωσε ότι η περίπτωση του «Flutmulde Rees» καταδεικνύει πως μπορούν να αλληλεπιδράσουν με ωφέλιμο τρόπο οι τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος, της ναυσιπλοΐας και της τεχνολογίας. Κατά τον Witte η νέα «οδός» δίπλα από τον Ρήνο θα βοηθά στην απελευθέρωση υδάτων, θα παρέχει προστασία στους κατοίκους της περιοχής, ενώ θα παρέχει παράλληλα σταθερές συνθήκες ποταμοπλοΐας καθώς και προστασίας στην χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής. Τέλος ο πρόεδρος της Γενικής Διεύθυνσης Υδάτινων Οδών και Ναυσιπλοΐας της Γερμανίας σημειώνει επίσης ότι η αρχή της υπηρεσίας του είναι να καθίσταται δυνατή η κινητικότητα αλλά να προστατεύεται και το περιβάλλον.
Το συνολικό κόστος κατασκευής της παράκαμψης του Ρήνου άγγιξε το ποσό των 60 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει επίσης την οικονομική υποστήριξη από τις τοπικές αρχές του Κάτω Ρήνου – Βεστφαλίας, υπεύθυνες για την προστασία της περιοχής από πλημμύρες, με ένα ποσό ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ.
Το έτος 2014 η παράκαμψη του Ρήνου έλαβε το χάλκινο μετάλλιο στο πλαίσιο των «working with nature- Awards» στο παγκόσμιο συνέδριο PIANC – World Association for Waterborne Transport Infrastructure στις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ