
Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή Alphaliner, πλοία συνολικής χωρητικότητας 90,000 teu δηλώθηκαν για παροπλισμό κατά τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, με αποτέλεσμα ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων κοντέινερ να φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2014.
Ειδικότερα, στη λίστα των παροπλισμένων liners καταγράφονται 208 πλοία ή 673,000 teu, ενώ ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως σε τέσσερα από τα 208 πλοία η χωρητικότητα είναι μεγαλύτερη των 13,000 teu. Τα τέσσερα αυτά πλοία βρίσκονται σε αγκυροβόλιο εδώ και αρκετές εβδομάδες και το μέλλον τους διαγράφεται αβέβαιο καθώς οι νέες παραδόσεις πιο αποδοτικών πλοίων χωρητικότητας 18,000 teu εικάζεται πως θα καταστήσει την οικονομική τους εκμετάλλευση –όπως και όλων των πλοίων παρόμοιου τοννάζ- μια δεύτερη επιλογή για τους μεγάλους operators της αγοράς.
O συγκεκριμένος αναλυτής αναμένει περισσότερα πλοία παρόμοιου τύπου να ακολουθήσουν την μέθοδο του παροπλισμού με την εισαγωγή όλο και νεότερων και αποδοτικότερων πλοίων στον παγκόσμιο στόλο των κοντέινερ. Μόνο μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες έχουν προστεθεί δεκάδες νέα πλοία που αριθμούν 480,000 teu , σε μια εποχή μάλιστα που η ζήτηση για μεταφορά αγαθών είναι εξαιρετικά χαμηλή.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο βρετανικός οίκος Drewry αναφέρει πως ο αριθμός των πλοίων κοντέινερ που οδηγούνται σε διαλυτήρια έχει μειωθεί κατά 50% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014, ενώ εκτιμά πως πρόκειται να μειωθεί περαιτέρω και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους καθώς το scrap value είναι σε ιστορικά χαμηλές τιμές λόγω της πολύ χαμηλής ζήτησης σε συνδυασμό με την υπερβολική προσφορά φθηνού χάλυβα στην Κίνα.
Photo: ΑΠΕ/KIMIMASA MAYAMA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ