
Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή Alphaliner, πλοία συνολικής χωρητικότητας 90,000 teu δηλώθηκαν για παροπλισμό κατά τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, με αποτέλεσμα ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων κοντέινερ να φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2014.
Ειδικότερα, στη λίστα των παροπλισμένων liners καταγράφονται 208 πλοία ή 673,000 teu, ενώ ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως σε τέσσερα από τα 208 πλοία η χωρητικότητα είναι μεγαλύτερη των 13,000 teu. Τα τέσσερα αυτά πλοία βρίσκονται σε αγκυροβόλιο εδώ και αρκετές εβδομάδες και το μέλλον τους διαγράφεται αβέβαιο καθώς οι νέες παραδόσεις πιο αποδοτικών πλοίων χωρητικότητας 18,000 teu εικάζεται πως θα καταστήσει την οικονομική τους εκμετάλλευση –όπως και όλων των πλοίων παρόμοιου τοννάζ- μια δεύτερη επιλογή για τους μεγάλους operators της αγοράς.
O συγκεκριμένος αναλυτής αναμένει περισσότερα πλοία παρόμοιου τύπου να ακολουθήσουν την μέθοδο του παροπλισμού με την εισαγωγή όλο και νεότερων και αποδοτικότερων πλοίων στον παγκόσμιο στόλο των κοντέινερ. Μόνο μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες έχουν προστεθεί δεκάδες νέα πλοία που αριθμούν 480,000 teu , σε μια εποχή μάλιστα που η ζήτηση για μεταφορά αγαθών είναι εξαιρετικά χαμηλή.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο βρετανικός οίκος Drewry αναφέρει πως ο αριθμός των πλοίων κοντέινερ που οδηγούνται σε διαλυτήρια έχει μειωθεί κατά 50% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014, ενώ εκτιμά πως πρόκειται να μειωθεί περαιτέρω και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους καθώς το scrap value είναι σε ιστορικά χαμηλές τιμές λόγω της πολύ χαμηλής ζήτησης σε συνδυασμό με την υπερβολική προσφορά φθηνού χάλυβα στην Κίνα.
Photo: ΑΠΕ/KIMIMASA MAYAMA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ