
Σύμφωνα με το διεθνή Τύπο η φιλόδοξη δημιουργία ενός αντιπάλου στο μονοπώλιο που κατέχει η διώρυγα του Παναμά στη σύνδεση των δύο μεγαλύτερων ωκεανών είναι γεμάτη από αναπάντητα ερωτήματα αλλά και πιθανούς κινδύνους.
Ο λόγος για την νέα διώρυγα της Νικαράγουας, η οποία ενδέχεται να ολοκληρωθεί το 2020 παρά το γεγονός πως οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Η νέα διώρυγα θα εκτείνεται σε 278 χιλιόμετρα νικαραγουανού εδάφους και εικάζεται πως θα κοστίσει περισσότερα από $50 δις, τα οποία θα δοθούν από Κινέζους επιχειρηματίες και συγκεκριμένα από τον μεγιστάνα των τηλεπικοινωνιών Wang Jing, ο οποίος είναι και ο πρόεδρος της εργολαβικής εταιρείας κατασκευής της νέα διώρυγας. Κατά αυτόν τον τρόπο το Πεκίνο θα αποκτήσει σημαντική επιρροή στην Κεντρική Αμερική, μια περιοχή που τις τελευταίες δεκαετίες ακολουθεί τις Η.Π.Α., που κατασκεύασαν και το κανάλι του Παναμά.
Μια έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία Environmental Resources Management Ltd έφερε στην επιφάνεια τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν από την κατασκευή του καναλιού. Με βάση την έρευνα ζητήθηκε από την κυβέρνηση της Νικαράγουας να επιβεβαιώσει, πριν την έναρξη των εργασιών, ότι η εργολαβική εταιρεία, HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd (HKND Group) πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και σωστών πρακτικών.
Στην παραπάνω έρευνα αναφέρεται, επίσης, ότι θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία της Νικαράγουας, η οποία είναι εξαιρετικά αδύναμη οικονομικά. Από την άλλη η διάνοιξη της διώρυγας είναι πολύ πιθανόν να βοηθήσει και στην διατήρηση των εξέχουσας σημασίας βιότοπων της Νικαράγουας, όπως ακριβώς συνέβη και με το κανάλι του Παναμά.. Τέλος, σύμφωνα με την διεξαχθείσα έρευνα, στην περίπτωση που το έργο κριθεί μη υλοποιήσιμο είναι προτιμότερο για την Νικαράγουα να μείνει στα χαρτιά.
Photo: Brian Johnson & Dane Kantner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ