
H Moore Stephens ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της αναφορικά με το συνολικό ετήσιο κόστος λειτουργίας και τα έξοδα στον κλάδο της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την έκθεση ο ναυτιλιακός κλάδος σημείωσε μείωση του κόστους κατά μέσο όρο 0,8% σε σχέση με το 2014.
Είναι η τρίτη χρονιά που καταγράφεται μείωση του κόστους και των εξόδων, γεγονός εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την πτωτική πορεία, ειδικά σε σχέση με το 0,3%, που ήταν η μείωση του κόστους το 2013.
Όλες οι κατηγορίες δαπανών ήταν σε πιο χαμηλά επίπεδα από τις αντίστοιχες της προηγούμενης 12ημηνης περιόδου, επιβεβαιώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων επιχειρούν πλέον με σύνεση και στενή παρακολούθηση των εξόδων και των προμηθειών τους.
Πιο συγκεκριμένα ο δείκτης που αφορά στα δεξαμενόπλοια προσέγγισε το -1,1%, ενώ ο δείκτης των φορτηγών μειώθηκε στο -0,6%. Ο δείκτης που αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -1,2%.
Τα αντίστοιχα στοιχεία του προηγούμενου έτους είχαν παρουσιάσει μια μικρή αύξηση στο δείκτη των δεξαμενόπλοιων, και μείωση των εξόδων των φορτηγών πλοίων καθώς και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το κόστος των πληρωμάτων ήταν ελαφρώς χαμηλότερο κατά -0,1%, (-0,2% για το 2013 ενώ ενδεικτικά αναφέρεται στην έκθεση του 2008 ότι η αύξηση στο κόστος πληρωμάτων ήταν της τάξης του 21%).
Σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών της Moore Stephens η τρίτη διαδοχική ετήσια μείωση του κόστους λειτουργίας είναι μεν καλή είδηση για μια βιομηχανία που ήδη αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις χωρίς σταματημό αλλά μια πιο προσεκτική ανάλυση οδηγεί σε πιο ασφαλή συμπεράσματα: Στο τέλος του 2001, το μέσο ημερήσιο κόστος λειτουργίας για ένα Panamax (bulk carrier) ήταν 3.565 δολάρια ΗΠΑ ενώ το 2014 ήταν 6.046 δολάρια ΗΠΑ. Για ένα Handysize δεξαμενόπλοιο, τα αντίστοιχα κόστη ήταν στα 4.164 δολάρια ΗΠΑ και 7.931 δολάρια ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ