
Σύμφωνα με ανακοίνωση του UK P&I Club, πρόσφατα έχει παρατηρηθεί μετατόπιση των περιστατικών πειρατείας από την Σομαλία στην Δυτική Αφρική, με ιδιαίτερη έμφαση στην Νιγηρία.
Με αφορμή τα παραπάνω, το Club συστήνει τα ακόλουθα μέτρα ασφαλείας για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων:
1. Κάθε πλοίο θα πρέπει να λειτουργεί σε αυξημένο επίπεδο ασφαλείας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στη Δυτική Αφρική, και ιδιαίτερα όταν βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ή εν αντιμονή, όπως π.χ. σε ένα STS operation ή κοντά στην είσοδο του λιμένα.
2. Κρίνεται απαραίτητο να πραγματοποιηθεί ένα risk assessment προ τον κατάπλου του πλοίου, πριν ακόμα εισέλθει στην πειρατική ζώνη. (σύμφωνα με τοBMP 4) Επίσης θα πρέπει να εξασφαλιστεί πως το πλήρωμα θα ακολουθήσει τα “Guidelines for Owners, Operators and Masters for Protection against Piracy in the Gulf of Guinea Region”
3. Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται μόνο τα φώτα ναυσιπλοΐας κατά την διάρκεια της νύχτας και ακόμα και να απενεργοποιηθεί το AIS σε περίπτωση που το επιτρέπουν οι τοπικοί νόμοι. (το οποίο φυσικά θα πρέπει να επανεργοποιηθεί εάν το πλοίο δεχτεί επίθεση)
4. Θα πρέπει να υποβάλλονται αναφορές ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο The Maritime Trade Information Sharing Centre Gulf of Guinea (MTISC – GoG), όταν το πλοίο βρίσκεται μέσα στην Voluntary Reporting Area (VRA) – τα όρια της οποίας υποδεικνύονται στον χάρτη B.A. Q6114.
5. Τελευταία αλλά και ίσως πιο σημαντική σύσταση, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην χρήση ένοπλων φρουρών, κάτι το οποίο θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με το P&I club λόγω της σχετικής νομοθεσίας που υπάρχει στην Δ. Αφρική. Οι διαχειριστές θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους πως αρκετά πλοία έχουν κρατηθεί από τις αρχές επειδή έχουν φρουρούς επί του πλοίου (ακόμα και εάν δεν είναι οπλισμένοι).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ