
Tου Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Τρεις χιλιάδες τριακόσιες εξήντα εννιά μέρες.Τόσες μέρες πέρασαν από την τελευταία φορά που η Federal Reserve αύξησε τα επιτόκια της. Με την πρόσφατη συνεδρίαση της FED σχετικά με μια ενδεχόμενη αύξηση επιτοκίων ο ναυτιλιακός κόσμος σαφώς και δεν πρόκειται να μείνει ανεπηρέαστος. Συγκεκριμένα συνεδρίαση τέτοιου χαρακτήρα σχετικά με τη διαμόρφωση του ύψους των διατραπεζικών επιτοκίων είχε να πραγματοποιηθεί από τη Μεγάλη ύφεση του 2007-2008.
Σε δηλώσεις του ο κ. Γιώργος Λαζαρίδης, επικεφαλής αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking Inc, που κυκλοφόρησαν ευρέως στον ελληνικό και διεθνή Τύπο, ο καλά ενημερωμένος αναλυτής εξηγεί πως η απόφαση αυτή θα επηρεάσει τη ναυτιλία σε θέματα κυρίως που αφορούν τη χρηματοδότηση.
Με τα περισσότερα ναυτιλιακά δάνεια να αποτιμώνται σε δολάρια και τα spreads που προσφέρονται από τις τράπεζες να είναι ήδη υψηλά για τα τελευταία έτη, η διαδικασία χρηματοδότησης για τη ναυπήγηση νέου στόλου ενδέχεται να είναι δυσκολότερη στα επόμενα έτη. Άμεσο αντίκτυπο της ακριβότερης χρηματοδότησης πιθανώς να σημαίνει ότι το προσαυξημένο κόστος θα μετακυλήσει στην αγορά των ναύλων.
Είναι πλέον σαφές και συχνά διατυπωμένο από αναλυτές τόσο της διεθνούς οικονομικής όσο και της ναυτιλιακής χρηματοοικονομικής ότι η οικονομία των ΗΠΑ ακόμα, είναι μάλλον μουδιασμένη και μια απόφαση για αύξηση των επιτοκίων δεν εγγυάται καμία σίγουρη αποτελεσματικότητα. Ο περαιτέρω διατραπεζικός και εταιρικός δανεισμός με ταυτόχρονη αύξηση του κινδύνου αθέτησης για τα κόκκινα δάνεια πιθανώς να προκαλέσει κλυδωνισμούς στις αναδυόμενες οικονομίες που πασχίζουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους με ένα πιο ακριβό κόστος δανεισμού. Έτσι πολλές αμερικανικές επενδύσεις στις χώρες αυτές ενδέχεται να επαναπατριστούν σε ένα ευνοϊκότερο κλίμα σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη. Όσον αφορά τη ναυτιλία, ένας επαναπατρισμός αμερικανικών επενδύσεων, θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να την ευνοήσει λόγω του μεγέθους της οικονομίας των ΗΠΑ. Αυξημένες εξαγωγές προϊόντων αλλά και εισαγωγές από χώρες (Κίνα και Ινδία) θα αυξήσουν τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές.
Παρόλα αυτά σήμερα μόνο εικάζουμε τη μελλοντική πορεία της οικονομίας σε συνδυασμό με την πολυμεταβλητότητα που τη διακατέχει και είναι δύσκολο να καταλήξουμε με βεβαιότητα σε σίγουρα συμπεράσματα και προβλέψεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…

Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις Rosneft και Lukoil προσθέτουν επιπλέον πλοία στον «σκιώδη» στόλο, καθώς η Ρωσία αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να…

Η έγκριση επενδυτικού προγράμματος $150 δισ. από την ADNOC για την περίοδο 2026-2030 επιβεβαιώνει τη σταθερή ενίσχυση του ενεργειακού αποτυπώματος των ΗΑΕ σε πετρέλαιο…

Η Ινδία καλοβλέπει τις προοπτικές συνεργασίας με τη Νότια Κορέα, προκειμένου να επεκτείνει τη ναυπηγική της δυναμικότητα και ταυτόχρονα να ενισχύσει τη θαλάσσια ασφάλεια.…

Στα μέσα του 2029 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που θα αναβαθμίσει σημαντικά…

H Βραζιλία θα σημειώσει ρεκόρ συγκομιδής σόγιας ύψους 177,6 εκατ. τόνων κατά το έτος συγκομιδής 2025/2026, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την…

Η HD Hyundai εξασφάλισε την πλέον κερδοφόρα παραγγελία της στον κλάδο των containerships από το 2007, υπογράφοντας με την HMM συμβόλαιο αξίας $1,4 δισ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ