
Tου Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Τρεις χιλιάδες τριακόσιες εξήντα εννιά μέρες.Τόσες μέρες πέρασαν από την τελευταία φορά που η Federal Reserve αύξησε τα επιτόκια της. Με την πρόσφατη συνεδρίαση της FED σχετικά με μια ενδεχόμενη αύξηση επιτοκίων ο ναυτιλιακός κόσμος σαφώς και δεν πρόκειται να μείνει ανεπηρέαστος. Συγκεκριμένα συνεδρίαση τέτοιου χαρακτήρα σχετικά με τη διαμόρφωση του ύψους των διατραπεζικών επιτοκίων είχε να πραγματοποιηθεί από τη Μεγάλη ύφεση του 2007-2008.
Σε δηλώσεις του ο κ. Γιώργος Λαζαρίδης, επικεφαλής αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking Inc, που κυκλοφόρησαν ευρέως στον ελληνικό και διεθνή Τύπο, ο καλά ενημερωμένος αναλυτής εξηγεί πως η απόφαση αυτή θα επηρεάσει τη ναυτιλία σε θέματα κυρίως που αφορούν τη χρηματοδότηση.
Με τα περισσότερα ναυτιλιακά δάνεια να αποτιμώνται σε δολάρια και τα spreads που προσφέρονται από τις τράπεζες να είναι ήδη υψηλά για τα τελευταία έτη, η διαδικασία χρηματοδότησης για τη ναυπήγηση νέου στόλου ενδέχεται να είναι δυσκολότερη στα επόμενα έτη. Άμεσο αντίκτυπο της ακριβότερης χρηματοδότησης πιθανώς να σημαίνει ότι το προσαυξημένο κόστος θα μετακυλήσει στην αγορά των ναύλων.
Είναι πλέον σαφές και συχνά διατυπωμένο από αναλυτές τόσο της διεθνούς οικονομικής όσο και της ναυτιλιακής χρηματοοικονομικής ότι η οικονομία των ΗΠΑ ακόμα, είναι μάλλον μουδιασμένη και μια απόφαση για αύξηση των επιτοκίων δεν εγγυάται καμία σίγουρη αποτελεσματικότητα. Ο περαιτέρω διατραπεζικός και εταιρικός δανεισμός με ταυτόχρονη αύξηση του κινδύνου αθέτησης για τα κόκκινα δάνεια πιθανώς να προκαλέσει κλυδωνισμούς στις αναδυόμενες οικονομίες που πασχίζουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους με ένα πιο ακριβό κόστος δανεισμού. Έτσι πολλές αμερικανικές επενδύσεις στις χώρες αυτές ενδέχεται να επαναπατριστούν σε ένα ευνοϊκότερο κλίμα σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη. Όσον αφορά τη ναυτιλία, ένας επαναπατρισμός αμερικανικών επενδύσεων, θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να την ευνοήσει λόγω του μεγέθους της οικονομίας των ΗΠΑ. Αυξημένες εξαγωγές προϊόντων αλλά και εισαγωγές από χώρες (Κίνα και Ινδία) θα αυξήσουν τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές.
Παρόλα αυτά σήμερα μόνο εικάζουμε τη μελλοντική πορεία της οικονομίας σε συνδυασμό με την πολυμεταβλητότητα που τη διακατέχει και είναι δύσκολο να καταλήξουμε με βεβαιότητα σε σίγουρα συμπεράσματα και προβλέψεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ