
Η έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην Υεμένη καθιστά επιτακτική την ανάγκη για την άμεση πληροφόρηση όσων ναυσιπλοούν στα χωρικά ύδατα της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, το Swedish P&I Club, μας παρουσιάζει μια σύνοψη της κατάστασης των λιμένων σε συνδυασμό με τις τελευταίες εξελίξεις την είσοδο των πλοίων στα χωρικά ύδατα της χώρας.
Mokhah
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τους τοπικούς ανταποκριτές του Club στην Μοkhah, ο λιμένας θεωρείται ασφαλής και λειτουργεί κανονικά από τις 11/09/2015.
Hodeidah
Από τις 27/08/2015 ο λιμένας έχει επανέλθει στην κανονική λειτουργία του και έχει ήδη δεχθεί αρκετά εμπορικά πλοία.
Aden
Η λιμενική αρχή του Αden έχει ήδη ανακοινώσει προς όλους τους ενδιαφερομένους πληροφορίες για την επανέναρξη της κανονικής δραστηριότητας του λιμένος – παρόλα αυτά πρέπει να αναφερθεί πως σε 2 σημαντικές περιοχές στο λιμάνι δεν διατίθεται ακόμα τρεχούμενο νερό και ηλεκτρικό ρεύμα.
Ras Isa
Τους τελευταίους 2 μήνες, ο συγκεκριμένος λιμέας έχει παύσει την λειτουργία του και δεν δέχεται πλοία. Επίσης ο τερματικός σταθμός Safet Marine Terminal αν και διαθέτει ένα ρυμουλκό για προσωρινή χρήση, η SEPOC δεν θα επιτρέψει σε κανέναν πλοίο να προσορμίσει στο τερματικό σταθμό εάν δεν υπάρχει συμβόλαιο μεταξύ της SEPOC και του αγοραστή.
Είσοδος στα χωρικά ύδατα- Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως όποιο πλοίο επιθυμεί να εισέλθει σε λιμένα της Υεμένης, θα πρέπει να πάρει άδεια εισόδου από το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας, μια διαδικασία η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί πριν την είσοδο του πλοίου στην περιοχή Bab Al-Mandab.
Συγχρόνως, θα πρέπει να ζητηθεί άδεια από τις δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας (μέσω του VHF στο δίαυλο 16, 3 μίλια πριν την είσοδο στο Bab Al-Mandab) για την είσοδο στα χωρικά ύδατα της Υεμένης, και κατόπιν θα του προσδιοριστεί μια θέση αγκυροβολίου στην οποία θα διεξαχθεί επιθεώρηση (η οποία θα αφορά τα έγγραφα και την νομιμότητα του φορτίου), και εάν το πλοίο την περάσει επιτυχώς θα έχει δικαίωμα να προσεγγίσει τον λιμένα που επιθυμεί.
Φωτο ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ