
Επίκαιρη ομιλία σχετικά με το σημαντικό θέμα “Monitoring, Reporting and Verification for Marine Fuel Consumption” θα πραγματοποιηθεί από τον κο Πάνο Γιαννούλη, Διπλ. Ναυπηγό Μηχανολόγο Μηχανικό, εκπρόσωπο Δ.Σ. του ΕΛΙΝΤ, και Προέδρου OCEANKING S.A., στo πλαίσιo του Συνεδρίου ShipIT που διεξάγεται στις 30/9/2015, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα.
Ως γνωστόν, ακολουθώντας σχετικές πολιτικές κατευθυντήριες οδηγίες και αντίστοιχη πίεση από την διεθνή κοινή γνώμη, διάφοροι διεθνείς οργανισμοί και ενώσεις έχουν θεσπίσει στρατηγικούς στόχους για την μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (Green House Gasses – GHG), ειδικότερα διοξειδίου του άνθρακα – CO2, από τη βιομηχανία, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τις μεταφορές.
Σχεδόν όλες από τις πιο πάνω δραστηριότητες υπόκεινται σε κανονισμούς, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί όσον αφορά τα επιτρεπτά όρια εκπομπής GHG. Η ναυτιλία ίσως είναι ο τελευταίος τομέας προς υπαγωγή σε διεθνείς κανονισμούς.
Είναι γενικώς αποδεκτό ότι, για να υιοθετηθούν πολιτικές που σκοπεύουν στην μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ο νομοθέτης πρέπει να βασιστεί σε αξιόπιστα στοιχεία μετρήσεων των αντίστοιχων ποσοτήτων. Επομένως, απαιτείται ένα αποτελεσματικό και αξιόπιστο σύστημα μετρήσεως και αναφοράς, το οποίο θα υπόκειται στην αναγκαία πιστοποίηση των αντίστοιχων δεδομένων.
Ο φυσικός φορέας για θεσμοθέτηση κανονισμών που αφορούν την διεθνή ναυτιλία είναι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization – ΙΜΟ). Πράγματι, ο ΙΜΟ βρίσκεται στη διαδικασία υιοθέτησης ενός συστήματος συλλογής στοιχείων για την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2, όπως αναφέρεται στο «Further Technical and Operational Measures for Enhancing the Energy Efficiency of International Shipping”, (ΜEPC 68/WP10,13 May 2015).
Παράλληλα, για πλοία που επισκέπτονται λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκριναν πρόσφατα τον κανονισμό (Regulation 2015/757) “Monitoring, Reporting and Verification of Carbon Dioxide Emissions for Maritime Transport and Amending EU Directive 2009/16/EC (“The Shipping MRV Regulation”)”, ο οποίος ετέθη σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2015.
Για να εξασφαλίσει την αποτελεσματική εφαρμογή του κανονισμού αυτού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε, τον Ιούνιο 2015, μια ειδική υπο-ομάδα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Forum για την Αειφόρο Ναυτιλία (European Sustainable Shipping Forum-ESSF), “MRV Sub-Group on Delegated Acts on Monitoring Methods and Implementing Acts on Monitoring of Cargo Carried and Templates”.
Οι δυο διαδικασίες MRV σε επίπεδο ΙΜΟ και επίπεδο ΕΕ θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο ShipIT Conference.
Το ShipIT Conference, φέρει την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας. Περισσότερες πληροφορίες στο www.elint.org.gr και στο www.shipIT.gr.
Το ευρύτερο θέμα της δραστηριότητας του Ευρωπαϊκού Forum για την Αειφόρο Ναυτιλία (ESSF), η οποία περιλαμβάνει την εφαρμογή υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου στα πλοία, την τεχνολογία αποθείωσης καυσαερίων (scrubbers), την χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, την ερευνητική δραστηριότητα που αφορά τις τεχνολογίες που απαιτούνται για την εφαρμογή της EU Sulphur Directive, τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας από την εφαρμογή της, το χρηματοδοτικό πλαίσιο για την εισαγωγή φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών στα πλοία, τις απαιτούμενες υποδομές υποδοχής καταλοίπων στα λιμάνια (port reception facilities) και τέλος την εφαρμογή των κανονισμών MRV στα πλοία, θα παρουσιάσει σε Θεματική Ομιλία ο κ. Γιαννούλης, κατά την Ετήσια Συνάντηση Ναυτικής Τεχνολογίας, η οποία θα διεξαχθεί στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, 24-25 Νοεμβρίου 2015.
Φωτο ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ