
Πριν από λίγες μέρες, ο επικεφαλής των Ευρωπαϊκών επιχειρήσεων στον κόλπο του Άντεν και διοικητής των Βρετανών Πεζοναυτών Αντιστράτηγος Martin Smith MBE, ανακοίνωσε πως οι επιχειρήσεις ενάντια στην πειρατεία στη Σομαλία και στο Κέρας της Αφρικής θα πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό, παρά την πρόσφατη μείωση των περιστατικών.
Ο βρετανός υψηλόβαθμος αξιωματικός επεσήμανε ότι αν και έχουν μειωθεί οι πιθανότητες για μια επιτυχημένη απόπειρα πειρατείας στα συγκεκριμένα ύδατα, οι δυνατότητες και οι πρόθεση από την μεριά των πειρατών παραμένουν ισχυρές, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις τελευταίες επιθέσεις σε Ιρανικά αλιευτικά από ένοπλες ομάδες έξω από τις ακτές τις Σομαλίας. (Συγκεκριμένα το αλιευτικό Siraj παραμένει ακόμα υπό την ομηρία Σομαλών πειρατών από το Μάρτιο του 2015)
Ειδικότερα, η συνδυασμένη προσπάθεια των δυνάμεων του πολεμικού ναυτικού με τη συμμετοχή και της Ευρωπαϊκής Ναυτικής “αρμάδα”, έχουν καταφέρει να μειώσουν κατακόρυφα τον αριθμό των πειρατικών επιθέσεων. Πριν λίγα μόνο χρόνια, το 2011 οι πειρατικές επιδρομές είχαν ως θύματα 736 ομήρους και 32 ακινητοποιημένα πλοία στο Κέρας της Αφρικής.
Πλέον, λόγω των αυξημένων περιπολιών από πλοία του Π.Ν. αλλά και μέσω της χρήσης ένοπλων φρουρών ασφαλείας πάνω στα πλοία, ο Αντιστράτηγος Smith εκτιμά πως οι πειρατικές επιθέσεις ανοιχτής θαλάσσης – με την χρήση παράνομων πλοίων-γνωστόν ως ‘μάνες’ – θα μειωθούν ακόμα περαιτέρω στο άμεσο μέλλον.
Οι δραστηριότητες της ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης επικεντρώνονται στην συνοδεία εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν ανθρωπιστική βοήθεια μέσω του World Food Programme (WFP) και της AMISOM καθώς μεταβαίνουν στις ακτές τις Σομαλίας, στην αποτροπή των πειρατικών ενεργειών στον κόλπο του Άντεν και στον Ινδικό Ωκεανό και παραλλήλα στον έλεγχος της ορθής αλιευτικής δραστηριότητας στα ύδατα της Σομαλίας.
Το ήδη υπάρχον πρόγραμμα της ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης θα συνεχίσει να υλοποιείται και να εφαρμόζεται μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2016, ενώ στους επόμενους μήνες αναμένεται από τις Βρυξέλλες η ανακοίνωση για το νέο στρατηγικό πλάνο για τα επόμενα έτη.
Photo: ΑΠΕ/DAI KUROKAWA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ