
															
															Πριν από λίγες μέρες, ο επικεφαλής των Ευρωπαϊκών επιχειρήσεων στον κόλπο του Άντεν και διοικητής των Βρετανών Πεζοναυτών Αντιστράτηγος Martin Smith MBE, ανακοίνωσε πως οι επιχειρήσεις ενάντια στην πειρατεία στη Σομαλία και στο Κέρας της Αφρικής θα πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό, παρά την πρόσφατη μείωση των περιστατικών.
Ο βρετανός υψηλόβαθμος αξιωματικός επεσήμανε ότι αν και έχουν μειωθεί οι πιθανότητες για μια επιτυχημένη απόπειρα πειρατείας στα συγκεκριμένα ύδατα, οι δυνατότητες και οι πρόθεση από την μεριά των πειρατών παραμένουν ισχυρές, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις τελευταίες επιθέσεις σε Ιρανικά αλιευτικά από ένοπλες ομάδες έξω από τις ακτές τις Σομαλίας. (Συγκεκριμένα το αλιευτικό Siraj παραμένει ακόμα υπό την ομηρία Σομαλών πειρατών από το Μάρτιο του 2015)
Ειδικότερα, η συνδυασμένη προσπάθεια των δυνάμεων του πολεμικού ναυτικού με τη συμμετοχή και της Ευρωπαϊκής Ναυτικής “αρμάδα”, έχουν καταφέρει να μειώσουν κατακόρυφα τον αριθμό των πειρατικών επιθέσεων. Πριν λίγα μόνο χρόνια, το 2011 οι πειρατικές επιδρομές είχαν ως θύματα 736 ομήρους και 32 ακινητοποιημένα πλοία στο Κέρας της Αφρικής.
Πλέον, λόγω των αυξημένων περιπολιών από πλοία του Π.Ν. αλλά και μέσω της χρήσης ένοπλων φρουρών ασφαλείας πάνω στα πλοία, ο Αντιστράτηγος Smith εκτιμά πως οι πειρατικές επιθέσεις ανοιχτής θαλάσσης – με την χρήση παράνομων πλοίων-γνωστόν ως ‘μάνες’ – θα μειωθούν ακόμα περαιτέρω στο άμεσο μέλλον.
Οι δραστηριότητες της ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης επικεντρώνονται στην συνοδεία εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν ανθρωπιστική βοήθεια μέσω του World Food Programme (WFP) και της AMISOM καθώς μεταβαίνουν στις ακτές τις Σομαλίας, στην αποτροπή των πειρατικών ενεργειών στον κόλπο του Άντεν και στον Ινδικό Ωκεανό και παραλλήλα στον έλεγχος της ορθής αλιευτικής δραστηριότητας στα ύδατα της Σομαλίας.
Το ήδη υπάρχον πρόγραμμα της ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης θα συνεχίσει να υλοποιείται και να εφαρμόζεται μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2016, ενώ στους επόμενους μήνες αναμένεται από τις Βρυξέλλες η ανακοίνωση για το νέο στρατηγικό πλάνο για τα επόμενα έτη.
Photo: ΑΠΕ/DAI KUROKAWA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ