
Με αφορμή την πρόσφατη πυρκαγιά που ξέσπασε σε πλοίο στο Walvis Bay της Ναμίμπια, το Skuld P&I Club κάνει μια αναφορά στους κινδύνους αλλά και στον τρόπο μεταφοράς του συγκεκριμένου φορτίου.
Πιο συγκεκριμένα, η πυρκαγιά στη συγκεκριμένη περίπτωση προκλήθηκε από το φορτίου κάρβουνου το οποίο ήταν στοιβαγμένο σε σάκους που είχαν τοποθετηθεί μέσα σε ένα κοντέινερ, πάνω στο κατάστρωμα. Παρά το γεγονός όμως ότι το φορτίο είχε περάσει τον ειδικό έλεγχο του UN για αυτανάφλεξη και είχε χαρακτηριστεί ως μη- επικίνδυνο, μετά από 12 ώρες από τον απόπλου εντοπίστηκε καπνός πάνω στο κατάστρωμα που προερχόταν από το συγκεκριμένο κοντέινερ.
Μέσα σε λίγα λεπτά η πύρινη λαίλαπα είχε εξαπλωθεί και στα διπλανά κοντέινερς, αλλά η ετοιμότητα του πληρώματος σε συνδυασμό με την εύκολη πρόσβαση στην περιοχή της πυρκαγιάς, (αφού ήταν πάνω στο κατάστρωμα) συντέλεσε στην γρήγορη και χωρίς απώλειες κατάσβεση της.
Πρέπει να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά σύμφωνα με την South African Maritime Safety Authority (SAMSA) όπου παρατηρείται αυτανάφλεξη κάρβουνου εξαγωγής από τη Ναμίμπια (το οποίο έχει περάσει τους απαραίτητους ελέγχους) και επομένως δεν τίθεται θέμα για ένα γενικότερο προβληματισμό σχετικά με το συγκεκριμένο στερεό καύσιμο. Παρόλα αυτά, το Club συμβουλεύει τα μέλη του να ενημερώνονται για τις ημερομηνίες δειγματοληψίας και στοιβασίας του φορτίου, καθώς ο κώδικας IMSBC επιβάλει ότι ο έλεγχος του φορτίου πρέπει να πραγματοποιείται σε χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 13 ημερών από την ημέρα της έναρξης της φόρτωσης.
Μια επιπρόσθετη σύσταση σύμφωνα με το Skuld, είναι και η τοποθέτηση των κοντέινερ που περιέχουν επικίνδυνα φορτία όπως το κάρβουνο πάνω στο κατάστρωμα, και στοιβαγμένα μέχρι και δεύτερο tier, ενώ παραλλήλως να πραγματοποιούνται και περιπολίες ασφάλειας και πυρασφάλειας σε σύντομα χρονικά διαστήματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία. Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από…
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ