
Το κόστος της αναγέννησης του ναυπηγείου Zvezda στην Ανατολική Ρωσία θα ξεπεράσει τα 145 δισεκατομμύρια ρούβλια ( $ 2,16 δις ) , ανακοίνωσε στο πρακτορείο TASS o Διευθύνων Σύμβουλος της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft, κ. Ιγκόρ Sechin. Ο Ρώσος αξιωματούχος ανακοίνωσε την πρόθεση του Κρεμλίνου να στηρίξει, σε συνεργασία με ιδιωτικά κεφάλαια, το συγκεκριμένο ναυπηγείο και τη ναυπηγική βιομηχανία της περιοχής σε ομιλία του στο Eastern Economic Forum που διεξήχθη πρόσφατα στη Σιβηρία.
Σύμφωνα με τον ίδιο το χαρτοφυλάκιο των παραγγελιών του ναυπηγείου μπορεί να ξεπεράσει το επόμενο διάστημα τα 1.400 πλοία διαφορετικών κατηγοριών. Αν και το ναυπηγείο εγκαινιάστηκε το 2009 δεν κατάφερε εξαιτίας έλλειψης σημαντικής χρηματοδότησης και κρατικής υποστήριξης να φτάσει τους αρχικούς στόχους του. Σύμφωνα με τα νέα φιλόδοξα σχέδια το ναυπηγείο θα μπορεί να κατασκευάσει πλοία μέχρι και 250,000 τόνων deadweight και 300 μέτρων σε μήκος ενώ θα εξειδικευθεί σε παγοθραυστικά και δεξαμενόπλοια. Τόσο οι εταιρείες Rosneft και Gazprom θα υποστηρίξουν το εγχείρημα για την κατασκευή υγραεριοφόρων πλοίων υψηλής τεχνολογίας.
Το ναυπηγείο αποτελεί μέρος του μεγάλου οράματος του Βλαντιμίρ Πούτιν και των συνεργατών του οι οποίοι επιθυμούν να καταστήσουν τη Σιβηρία διεθνές κέντρο μεταφορών, βιομηχανίας, εμπορίου αλλά και φορολογικού παραδείσου για επιχειρήσεις. Αν και το φιλόδοξο τόλμημα του Κρεμλίνου θα αναθερμάνει τη ναυπηγική βιομηχανία της περιοχής και θα αποτελέσει πιθανώς νέο σημείο αναφοράς και σημαντικό ‘παίκτη’ για τις ναυπηγήσεις της διεθνούς ναυτιλίας οι μέχρι τώρα προσπάθειες των αρμοδίων υπήρξαν μάλλον άκαρπες και ίσως παράτολμες. Οι δυσκολίες στα δυτικά σύνορα της Ρωσίας την αναγκάζουν να ασχοληθεί με επιμέλεια αλλά και αποφασιστικότητα στα παρθένα και αναξιοποίητα σύνορα της στην ασιατική ανατολή
Φωτο: EPA/ATOMFLOT/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ