
H INTERTANKO συνεχίζει να συστήνει στα μέλη της να μην ταξιδεύουν προς ή εντός της ΑΟΖ της Νιγηρίας εάν και εφόσον συγκεκριμένα πλοία τους βρίσκονται στον κατάλογο των ‘απαγορευμένων’ δεξαμενόπλοιων που εξέδωσε η NPCC πριν λίγο καιρό.
Η NNPC έστειλε μια συμπληρωματική ανακοίνωση στις 8 Σεπτεμβρίου που διευκρινίζει τις νέες προθέσεις της κυβέρνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων όπως επισημάνθηκαν στην ανακοίνωση της 15ης Ιουλίου 2015.
Η ανακοίνωση εστάλη σε τοπικούς φορείς λειτουργίας των τερματικών σταθμών και σε εμπόρους- εξαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παρά την πρόσφατη ανακοίνωση ο διεθνής οργανισμός συστήνει σε όσους πλοιοκτήτες ή διαχειριστές γνωρίζουν ότι πλοία τους συμπεριλαμβάνονται στην απαγορευμένη λίστα να είναι πλέον εξαιρετικά προσεκτικοί όχι μόνο με το συγκεκριμένο ‘απαγορευμένο’ πλοίο αλλά με ολόκληρο το στόλο τους όταν προσεγγίζουν τη συγκεκριμένη χώρα.
Ενώ ορισμένοι κύκλοι ερμηνεύουν ότι η ανακοίνωση προωθεί την άρση της προγενέστερης απαγόρευσης, η INTERTANKO επιμένει ότι η διατύπωση και οι ασάφειες που εμπεριέχονται στο νέο κείμενο δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Οι κυρώσεις για παραβάσεις του ναυτικού δικαίου της Νιγηρίας είναι δρακόντειες, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ή και κατάσχεσης του πλοίου και της ισόβιας κάθειρξης του πληρώματος.
Αν και στη νέα ανακοίνωση υπάρχει μια ασαφής ένδειξη ότι όλα τα πλοία είναι πλέον ‘καλοδεχούμενα’ στη Νιγηρία, εντούτοις αναφέρεται γενικόλογα και αθεμελίωτα ότι όσα πλοία ανήκουν στον επίμαχο κατάλογο θα εξετάζονται και θα επιθεωρούνται από τις τοπικές αρχές.
Σε αυτό το πλαίσιο η INTERTANKO συστήνει στα μέλη της ότι μέχρι να αρθεί εντελώς και με ξεκάθαρο τρόπο η απαγόρευση, κανένα σκάφος στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων δεν πρέπει να επιχειρεί εμπορικές δραστηριότητες στη Νιγηρία ή στην ΑΟΖ της.
Για τα υπόλοιπα εμπορικά πλοία που δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων, η τελευταία ανακοίνωση φαίνεται να απαιτεί από τον τερματικό σταθμό και από το φορτωτή την υποβολή μιας «δήλωσης προθέσεων» προς την NNPC όπου θα αναφέρεται ότι το πλοίο δεν θα χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε παράνομη δραστηριότητα.
H INTERTANO, σε πρόσφατο δελτίο Τύπου αναφορικά με το θέμα αυτό, αναφέρει ότι θα επιμείνει στην άρση της απαγόρευσης και στην καλύτερη συνεργασία με τις αρχές της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ