
H INTERTANKO συνεχίζει να συστήνει στα μέλη της να μην ταξιδεύουν προς ή εντός της ΑΟΖ της Νιγηρίας εάν και εφόσον συγκεκριμένα πλοία τους βρίσκονται στον κατάλογο των ‘απαγορευμένων’ δεξαμενόπλοιων που εξέδωσε η NPCC πριν λίγο καιρό.
Η NNPC έστειλε μια συμπληρωματική ανακοίνωση στις 8 Σεπτεμβρίου που διευκρινίζει τις νέες προθέσεις της κυβέρνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων όπως επισημάνθηκαν στην ανακοίνωση της 15ης Ιουλίου 2015.
Η ανακοίνωση εστάλη σε τοπικούς φορείς λειτουργίας των τερματικών σταθμών και σε εμπόρους- εξαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παρά την πρόσφατη ανακοίνωση ο διεθνής οργανισμός συστήνει σε όσους πλοιοκτήτες ή διαχειριστές γνωρίζουν ότι πλοία τους συμπεριλαμβάνονται στην απαγορευμένη λίστα να είναι πλέον εξαιρετικά προσεκτικοί όχι μόνο με το συγκεκριμένο ‘απαγορευμένο’ πλοίο αλλά με ολόκληρο το στόλο τους όταν προσεγγίζουν τη συγκεκριμένη χώρα.
Ενώ ορισμένοι κύκλοι ερμηνεύουν ότι η ανακοίνωση προωθεί την άρση της προγενέστερης απαγόρευσης, η INTERTANKO επιμένει ότι η διατύπωση και οι ασάφειες που εμπεριέχονται στο νέο κείμενο δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Οι κυρώσεις για παραβάσεις του ναυτικού δικαίου της Νιγηρίας είναι δρακόντειες, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ή και κατάσχεσης του πλοίου και της ισόβιας κάθειρξης του πληρώματος.
Αν και στη νέα ανακοίνωση υπάρχει μια ασαφής ένδειξη ότι όλα τα πλοία είναι πλέον ‘καλοδεχούμενα’ στη Νιγηρία, εντούτοις αναφέρεται γενικόλογα και αθεμελίωτα ότι όσα πλοία ανήκουν στον επίμαχο κατάλογο θα εξετάζονται και θα επιθεωρούνται από τις τοπικές αρχές.
Σε αυτό το πλαίσιο η INTERTANKO συστήνει στα μέλη της ότι μέχρι να αρθεί εντελώς και με ξεκάθαρο τρόπο η απαγόρευση, κανένα σκάφος στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων δεν πρέπει να επιχειρεί εμπορικές δραστηριότητες στη Νιγηρία ή στην ΑΟΖ της.
Για τα υπόλοιπα εμπορικά πλοία που δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων, η τελευταία ανακοίνωση φαίνεται να απαιτεί από τον τερματικό σταθμό και από το φορτωτή την υποβολή μιας «δήλωσης προθέσεων» προς την NNPC όπου θα αναφέρεται ότι το πλοίο δεν θα χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε παράνομη δραστηριότητα.
H INTERTANO, σε πρόσφατο δελτίο Τύπου αναφορικά με το θέμα αυτό, αναφέρει ότι θα επιμείνει στην άρση της απαγόρευσης και στην καλύτερη συνεργασία με τις αρχές της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ