
H INTERTANKO συνεχίζει να συστήνει στα μέλη της να μην ταξιδεύουν προς ή εντός της ΑΟΖ της Νιγηρίας εάν και εφόσον συγκεκριμένα πλοία τους βρίσκονται στον κατάλογο των ‘απαγορευμένων’ δεξαμενόπλοιων που εξέδωσε η NPCC πριν λίγο καιρό.
Η NNPC έστειλε μια συμπληρωματική ανακοίνωση στις 8 Σεπτεμβρίου που διευκρινίζει τις νέες προθέσεις της κυβέρνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων όπως επισημάνθηκαν στην ανακοίνωση της 15ης Ιουλίου 2015.
Η ανακοίνωση εστάλη σε τοπικούς φορείς λειτουργίας των τερματικών σταθμών και σε εμπόρους- εξαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παρά την πρόσφατη ανακοίνωση ο διεθνής οργανισμός συστήνει σε όσους πλοιοκτήτες ή διαχειριστές γνωρίζουν ότι πλοία τους συμπεριλαμβάνονται στην απαγορευμένη λίστα να είναι πλέον εξαιρετικά προσεκτικοί όχι μόνο με το συγκεκριμένο ‘απαγορευμένο’ πλοίο αλλά με ολόκληρο το στόλο τους όταν προσεγγίζουν τη συγκεκριμένη χώρα.
Ενώ ορισμένοι κύκλοι ερμηνεύουν ότι η ανακοίνωση προωθεί την άρση της προγενέστερης απαγόρευσης, η INTERTANKO επιμένει ότι η διατύπωση και οι ασάφειες που εμπεριέχονται στο νέο κείμενο δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Οι κυρώσεις για παραβάσεις του ναυτικού δικαίου της Νιγηρίας είναι δρακόντειες, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ή και κατάσχεσης του πλοίου και της ισόβιας κάθειρξης του πληρώματος.
Αν και στη νέα ανακοίνωση υπάρχει μια ασαφής ένδειξη ότι όλα τα πλοία είναι πλέον ‘καλοδεχούμενα’ στη Νιγηρία, εντούτοις αναφέρεται γενικόλογα και αθεμελίωτα ότι όσα πλοία ανήκουν στον επίμαχο κατάλογο θα εξετάζονται και θα επιθεωρούνται από τις τοπικές αρχές.
Σε αυτό το πλαίσιο η INTERTANKO συστήνει στα μέλη της ότι μέχρι να αρθεί εντελώς και με ξεκάθαρο τρόπο η απαγόρευση, κανένα σκάφος στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων δεν πρέπει να επιχειρεί εμπορικές δραστηριότητες στη Νιγηρία ή στην ΑΟΖ της.
Για τα υπόλοιπα εμπορικά πλοία που δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων, η τελευταία ανακοίνωση φαίνεται να απαιτεί από τον τερματικό σταθμό και από το φορτωτή την υποβολή μιας «δήλωσης προθέσεων» προς την NNPC όπου θα αναφέρεται ότι το πλοίο δεν θα χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε παράνομη δραστηριότητα.
H INTERTANO, σε πρόσφατο δελτίο Τύπου αναφορικά με το θέμα αυτό, αναφέρει ότι θα επιμείνει στην άρση της απαγόρευσης και στην καλύτερη συνεργασία με τις αρχές της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ