
Πονοκέφαλο για τη διεθνή κοινότητα αποτελεί η MLC. Σε πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η International Transport workers’ Federation (ITF) καταγράφηκε 4% αύξηση των πλοίων παγκοσμίως τα οποία βρέθηκαν να μη συμμορφώνονται στις απαιτήσεις της νέας Σύμβασης που αποτελεί το χάρτη των δικαιωμάτων των ναυτικών.
Πιο συγκεκριμένα οι επιθεωρητές της ITF βρήκαν διάφορες παρατυπίες και παραβάσεις της MLC σε 371 περισσότερα σκάφη σε σχέση με το 2014. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων προκάλεσε αίσθηση στο ακροατήριο του Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο όπου η αντιπρόσωπος της ITF κ. Jacqueline Σμιθ ανέφερε συγκεκριμένες πληροφορίες και ‘αποκάλυψε’ τους γνωστούς πλέον στόχους του διεθνούς ναυτεργατικού οργανισμού.
Στις 7.488 επισκέψεις σε πλοία, οι 150 επιθεωρητές της ITF στο δεύτερο χρόνο που η Συμφωνία αποτελεί δεσμευτική πραγματικότητα για τη διεθνή ναυτιλία, διαπίστωσαν ότι η σημαία με τον υψηλότερο αριθμό των αναφερόμενων προβλημάτων υιοθέτησης της MLC είναι ο Παναμάς, ενώ η σημαία με το υψηλότερο ποσοστό προβληματικών επιθεωρήσεων ήταν οι νήσοι Σεντ Κιτς & Νέβις. Τα πιο συχνά προβλήματα πάντως που αναφέρθηκαν από τους επιθεωρητές σχετίζονται με απλήρωτους μισθούς ή με πληρωμή μισθών κάτω από τα ελάχιστα όρια που θέτει η ΔΟΕ.
Ο αριθμός των επιθεωρήσεων από την ITF, κατά το 2ο έτος εφαρμογής της MLC, αυξήθηκε ελαφρά κατά 2% σε σχέση με το 2014.
Στη λίστα με τις χώρες όπου καταγράφονται προβλήματα ως προς την άριστη υιοθέτηση της MLC η ITF συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα τα ισχυρά ανοικτά νηολόγια όπως η Μάλτα, η Λιβερία, οι νήσοι Αντίγκουα & Μπαρμπούντα, η Κύπρος, το Χόνγκ Κόνγκ, η Σιγκαπούρη αλλά και το εθνικό νηολόγιο της Ρωσίας που κάποτε βρισκόταν στο απυρόβλητο.
Όπως πάντα η ITF στοχοποιεί τόσο τα ανοικτά νηολόγια όσο και τις Σημαίες Ευκαιρίας, αυτή τη φορά όμως με νέα δεδομένα και νέα αφορμή .
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι αν και όλες οι επιθεωρήσεις Port State Control αναδεικνύουν ορισμένα ανοικτά νηολόγια ως άριστα στις αξιολογήσεις τους, στις επιθεωρήσεις τις ΙTF, τα ίδια ακριβώς νηολόγια παρουσιάζονται ως… πλημμελή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ