
Πονοκέφαλο για τη διεθνή κοινότητα αποτελεί η MLC. Σε πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η International Transport workers’ Federation (ITF) καταγράφηκε 4% αύξηση των πλοίων παγκοσμίως τα οποία βρέθηκαν να μη συμμορφώνονται στις απαιτήσεις της νέας Σύμβασης που αποτελεί το χάρτη των δικαιωμάτων των ναυτικών.
Πιο συγκεκριμένα οι επιθεωρητές της ITF βρήκαν διάφορες παρατυπίες και παραβάσεις της MLC σε 371 περισσότερα σκάφη σε σχέση με το 2014. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων προκάλεσε αίσθηση στο ακροατήριο του Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο όπου η αντιπρόσωπος της ITF κ. Jacqueline Σμιθ ανέφερε συγκεκριμένες πληροφορίες και ‘αποκάλυψε’ τους γνωστούς πλέον στόχους του διεθνούς ναυτεργατικού οργανισμού.
Στις 7.488 επισκέψεις σε πλοία, οι 150 επιθεωρητές της ITF στο δεύτερο χρόνο που η Συμφωνία αποτελεί δεσμευτική πραγματικότητα για τη διεθνή ναυτιλία, διαπίστωσαν ότι η σημαία με τον υψηλότερο αριθμό των αναφερόμενων προβλημάτων υιοθέτησης της MLC είναι ο Παναμάς, ενώ η σημαία με το υψηλότερο ποσοστό προβληματικών επιθεωρήσεων ήταν οι νήσοι Σεντ Κιτς & Νέβις. Τα πιο συχνά προβλήματα πάντως που αναφέρθηκαν από τους επιθεωρητές σχετίζονται με απλήρωτους μισθούς ή με πληρωμή μισθών κάτω από τα ελάχιστα όρια που θέτει η ΔΟΕ.
Ο αριθμός των επιθεωρήσεων από την ITF, κατά το 2ο έτος εφαρμογής της MLC, αυξήθηκε ελαφρά κατά 2% σε σχέση με το 2014.
Στη λίστα με τις χώρες όπου καταγράφονται προβλήματα ως προς την άριστη υιοθέτηση της MLC η ITF συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα τα ισχυρά ανοικτά νηολόγια όπως η Μάλτα, η Λιβερία, οι νήσοι Αντίγκουα & Μπαρμπούντα, η Κύπρος, το Χόνγκ Κόνγκ, η Σιγκαπούρη αλλά και το εθνικό νηολόγιο της Ρωσίας που κάποτε βρισκόταν στο απυρόβλητο.
Όπως πάντα η ITF στοχοποιεί τόσο τα ανοικτά νηολόγια όσο και τις Σημαίες Ευκαιρίας, αυτή τη φορά όμως με νέα δεδομένα και νέα αφορμή .
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι αν και όλες οι επιθεωρήσεις Port State Control αναδεικνύουν ορισμένα ανοικτά νηολόγια ως άριστα στις αξιολογήσεις τους, στις επιθεωρήσεις τις ΙTF, τα ίδια ακριβώς νηολόγια παρουσιάζονται ως… πλημμελή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ