
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται τόσο οι ναυτεργατικές ενώσεις της Αυστραλίας όσο και η ITF προκειμένου να μην εγκρίνει το κοινοβούλιο της χώρας το νομοσχέδιο αναφορικά με την άρση των περιορισμών του καμποτάζ (για πλόες εντός της Αυστραλίας). Αν και ο πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί από τον περασμένο Μάιο για την αναθεώρηση του σχετικού νόμου, το Εργατικό Κόμμα επηρεασμένο από τις αντιδράσεις των ναυτεργατών προσπαθεί αυτή την περίοδο να δημιουργήσει «εκνευρισμό» στην αυστραλιανή κυβέρνηση στην Καμπέρα κινητοποιώντας τον εθνικό τύπο αλλά και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο πρωθυπουργός πάντως σύμφωνα με αναλυτές έχει να αντιμετωπίσει δύο ενδεχόμενα με την προώθηση του νέου νόμου: ή την περαιτέρω -ίσως και δραματική- μείωση του ναυτεργατικού δυναμικού της χώρας (που αριθμεί λιγότερους από 1.300 ναυτικούς) ή την οικονομική καταστροφή των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας σε συνδυασμό με τη μειωμένη κίνηση ανάμεσα στους αυστραλιανούς λιμένες που δεν αντανακλά τις πραγματικές και αυξανόμενες πλέον εμπορικές και οικονομικές ανάγεις της περιφέρειας. Ο νέος νόμος θα επιτρέπει σε όλα τα πλοία (κάθε τύπου και οποιασδήποτε σημαίας), να ταξιδεύουν εντός της Αυστραλίας χωρίς περιορισμούς αρκεί να ναυτολογούν ένα συγκεκριμένο αριθμό αυστραλιανών υπηκόων- ναυτικών που όμως δεν θα αμείβονται με τις εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση αγωνιά ότι η παρούσα μειωμένη κίνηση των πλοίων εντός της Αυστραλίας αλλά και προς τη νήσο Τασμανία αλλά και η άσχημη οικονομική κατάσταση πολλών ναυτιλιακών εταιρειών τόσο στο χώρο της ακτοπλοΐας όσο και της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων θα οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό τις θαλασσινές περιφέρειες της χώρας που έχουν ανάγκη από τακτικές και συχνές συνδέσεις με τα κεντρικά λιμάνια του νότου. Το ‘φιλελεύθερο’ άνοιγμα της εσωτερικής αγοράς, σε διεθνή πλοία με αλλοδαπά πληρώματα, θα οδηγήσει σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ σε αιφνίδια ανατροπή της παρούσας δομής της αυστραλιανής ναυτιλίας αλλά θα επιτρέψει, σύμφωνα με άλλους αναλυτές, τη μακροχρόνια επιβίωση ορισμένων μικρών ναυτιλιακών εταιρειών και κυρίως τη μεταφορική ‘συνοχή’ της χώρας. Το δίλημμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρωθυπουργός είναι περισσότερες θέσεις στη θάλασσα ή στη στεριά;
Photo: /CARNIVAL AUSTRALIA / JAMES MORGAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ