
Την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωπος της σουηδικής κυβέρνησης ανακοίνωσε πως το σύστημα φορολόγησης με βάση τη χωρητικότητα του πλοίου, που εφαρμόζεται στην πλειονότητα της Ευρώπης, θα εφαρμοστεί και στην Σουηδία με απώτερο στόχο την εκ νέου αύξηση των πλοίων του Σουηδικού νηολογίου.
Η νέα νομοθεσία που προτίθεται νο εφαρμόσει η σουηδική κυβέρνηση θα εξεταστεί και από τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μετά την έγκρισή της, το νέο σύστημα φορολόγησης θα τεθεί σε ισχύ κατά πάσα πιθανότητα μετά την 1η Ιουλίου 2016. Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός πως το νέο σύστημα αποτελεί πρωτοβουλία του αριστερού κόμματος (Vänsterpartiet), και εκπληρώνει το μακροχρόνιο αίτημα των Σουηδών πλοιοκτητών για την επιστροφή των πλοίων τους στο μητρικό νηολόγιο.
Το Σουηδικό νηολόγιο έχει καταγράψει μια απότομη πτώση στα πλοία που αριθμεί την τελευταία δεκαετία, με κύριο λόγο το μη ανταγωνιστικό και ετεροχρονισμένο σύστημα φορολόγησης κερδών που δεν ακολουθούσε το αντίστοιχο των υπόλοιπων ναυτικών κρατών της Ευρώπης.
Το 2002 ο Σουηδικός στόλος ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της Δανίας – η οποία εφάρμοσε εκείνο το έτος το σύστημα του tonnage tax – ενώ σήμερα έχει φτάσει πλέον να αριθμεί λιγότερο από 100 πλοία. Έγκυροι αναλυτές αναφέρουν πως εάν είχε εφαρμοστεί τότε το συγκεκριμένο σύστημα, ο στόλος θα παρουσίαζε, αντί της σημερινής πτώσης, ετήσια και σταθερή αύξηση της τάξεως 10%- 20%.
Photo: ΑΠΕ/LEO SELLEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ