
Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα για την αυξημένη δράση της ISIS στην Λιβύη αλλά και της έκρυθμης κατάστασης εξαιτίας του εμφυλίου πολέμου, το Skuld P&I club επεσήμανε σε ανακοίνωσή του, τις επικρατούσες συνθήκες στους σημαντικότερους λιμένες της χώρας:
Ο λιμένας αναφέρεται από τις αρμόδιες αρχές ως κλειστός για εμπορικές δραστηριότητες, καθώς η πόλη βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Οι συνθήκες υγιεινής είναι επίσης άθλιες λόγω σαπισμένων εισαγόμενων κρεατικών που έχουν παραμείνει σε κοντέινερς και σαπίζουν στον κλειστό λιμένα.
Αν και έχει αναφερθεί ως ανοικτός για εμπορικές δραστηριότητες, η Λιβυκή πολεμική αεροπορία (της επίσημης κυβέρνησης) ανακοίνωσε τον Ιανουάριο, πως όσα πλοία πλησιάσουν τον παραπάνω λιμένα, θα δεχτούν πυρά από αεροσκάφη. Η συγκεκριμένη ανακοίνωση – προειδοποίηση δεν έχει ανακληθεί.
Ο συγκεκριμένος λιμένας τελεί υπό την κατοχή της αντίπαλης – μη αναγνωρισμένης – κυβέρνησης, και θεωρητικά λειτουργεί κανονικά. (αν και είναι αρκετά δύσκολο να επιβεβαιωθεί η ομαλή λειτουργία του λιμένα)
Ο λιμένας λειτουργεί κανονικά.
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της μη αναγνωρισμένης κυβέρνησης, ο τερματικός σταθμός πετρελαίου λειτουργεί κανονικά. Παρόλα αυτά, οι Λιβυκές δυνάμεις που συσχετίζονται με την διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, δήλωσαν πως θα κρατήσουν οποιοδήποτε πλοίο φορτώσει πετρέλαιο στο συγκεκριμένο λιμένα.
Όσοι ναυτικοί ταξιδεύουν προς το Λιβυκό πέλαγος, θα πρέπει σύμφωνα με το Skuld να έχουν υπόψη τους τα εξής:
Τέλος, επιτακτική κρίνεται και η ανάγκη για περαιτέρω και έγκαιρη πληροφόρηση από τον τοπικό πράκτορα του πλοίου. Οι 3 αεροπορικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία κατά το τρέχον έτος επιβεβαιώνουν τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Photo: ΑΠΕ/STR
Κεντρική Φωτο ΑΠΕ EPA Μaurizio Gambarini
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ