
To υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ ενέκρινε την Κυριακή 16/8 τη «συμφωνία του αιώνα», η οποία θα επιτρέψει την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου στο οικόπεδο του Λεβιάθαν.
Η αμφιλεγόμενη συμφωνία επιτεύχθηκε τελικά στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, με αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και του υπουργού περιβάλλοντος που καταψήφισε την συμφωνία, Ο Πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου πιστεύει ότι η συμφωνία θα είναι προς το οικονομικό όφελος του Ισραήλ, ενώ θα επιτρέψει την ενεργειακή του ανεξαρτησία. Εντούτοις η συμφωνία εξακολουθεί να χρειάζεται την έγκριση του Κοινοβουλίου- Κνέσετ.
“Το αέριο θα εξάγεται από το βυθό της θάλασσας και θα φτάσει τους Ισραηλινούς πολίτες, ισραηλινή βιομηχανία και την ισραηλινή οικονομία – προς όφελος των πολιτών του Ισραήλ », δήλωσε ο Νετανιάχου.
Μετά από εβδομάδες συνομιλιών, η συμφωνία θα επιτρέψει στην ισραηλινή – αμερικανική κοινοπραξία (Noble Energy- ΗΠΑ και Delek Group- Ισραήλ) να διατηρήσει την κυριότητα του κοιτάσματος Λεβιάθαν αλλά καλείται να πωλήσει άλλα περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των συμμετοχών στο κοίτασμα Ταμάρ.
Οι επικριτές του σχεδίου αναφέρουν ότι η κυβέρνηση έδωσε μεγάλα οικονομικά προνόμια και εξουσίες στην κοινοπραξία Noble και Delek και τον πλήρη έλεγχο στα περισσότερα από τα αποθέματα φυσικού αερίου του Ισραήλ χωρίς εγγυήσεις για την προστασία των κανόνων ανταγωνισμού και κυρίως για χαμηλές τιμές προς τους εγχώριους καταναλωτές.
Το Ισραήλ, το οποίο υπήρξε πριν λίγες δεκαετίες μια χώρα με τεράστια ενεργειακή εξάρτηση κυρίως από τη Δύση, σήμερα μετατρέπεται σε ένα δυναμικό εξαγωγέα. Στα κοιτάσματα του Λεβιάθαν, τα αποθέματα υπολογίζονται σε 22 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (TCF) ή 622 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η εξόρυξη και παραγωγή θα ξεκινήσει το 2018 ή το 2019. Τα κοιτάσματα του φυσικού αερίου θα τροφοδοτούν επίσης την Αίγυπτο και την Ιορδανία.
Photo: ΑΠΕ/ATEF SAFADI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Το τελευταίο διάστημα, με την ενεργειακή μετάβαση να αποτελεί εκ των σημαντικότερων προκλήσεων της ναυτιλίας και τις γεωπολιτικές αναταράξεις να έχουν φέρει στο προσκήνιο…
Σε ιστορικό υψηλό επίπεδο διαμορφώθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, καθώς η βελτίωση της ζήτησης και οι υψηλότερες τιμές ώθησαν τις εταιρείες εξόρυξης…
Η JPMorgan εξήγγειλε πως θα επενδύσει ένα εκκωφαντικό ποσό σε βιομηχανίες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της ναυπηγικής…
Στη «μέγγενη» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ και Κίνας βρίσκεται πλέον ο παγκόσμιος στόλος, με τη ναυτιλιακή κοινότητα να επιχειρεί να αποτιμήσει το εύρος…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ