
To υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ ενέκρινε την Κυριακή 16/8 τη «συμφωνία του αιώνα», η οποία θα επιτρέψει την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου στο οικόπεδο του Λεβιάθαν.
Η αμφιλεγόμενη συμφωνία επιτεύχθηκε τελικά στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, με αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και του υπουργού περιβάλλοντος που καταψήφισε την συμφωνία, Ο Πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου πιστεύει ότι η συμφωνία θα είναι προς το οικονομικό όφελος του Ισραήλ, ενώ θα επιτρέψει την ενεργειακή του ανεξαρτησία. Εντούτοις η συμφωνία εξακολουθεί να χρειάζεται την έγκριση του Κοινοβουλίου- Κνέσετ.
“Το αέριο θα εξάγεται από το βυθό της θάλασσας και θα φτάσει τους Ισραηλινούς πολίτες, ισραηλινή βιομηχανία και την ισραηλινή οικονομία – προς όφελος των πολιτών του Ισραήλ », δήλωσε ο Νετανιάχου.
Μετά από εβδομάδες συνομιλιών, η συμφωνία θα επιτρέψει στην ισραηλινή – αμερικανική κοινοπραξία (Noble Energy- ΗΠΑ και Delek Group- Ισραήλ) να διατηρήσει την κυριότητα του κοιτάσματος Λεβιάθαν αλλά καλείται να πωλήσει άλλα περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των συμμετοχών στο κοίτασμα Ταμάρ.
Οι επικριτές του σχεδίου αναφέρουν ότι η κυβέρνηση έδωσε μεγάλα οικονομικά προνόμια και εξουσίες στην κοινοπραξία Noble και Delek και τον πλήρη έλεγχο στα περισσότερα από τα αποθέματα φυσικού αερίου του Ισραήλ χωρίς εγγυήσεις για την προστασία των κανόνων ανταγωνισμού και κυρίως για χαμηλές τιμές προς τους εγχώριους καταναλωτές.
Το Ισραήλ, το οποίο υπήρξε πριν λίγες δεκαετίες μια χώρα με τεράστια ενεργειακή εξάρτηση κυρίως από τη Δύση, σήμερα μετατρέπεται σε ένα δυναμικό εξαγωγέα. Στα κοιτάσματα του Λεβιάθαν, τα αποθέματα υπολογίζονται σε 22 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (TCF) ή 622 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η εξόρυξη και παραγωγή θα ξεκινήσει το 2018 ή το 2019. Τα κοιτάσματα του φυσικού αερίου θα τροφοδοτούν επίσης την Αίγυπτο και την Ιορδανία.
Photo: ΑΠΕ/ATEF SAFADI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ