
Η Σαχαλίνη θα διαθέσει 32 δισεκατομμύρια ρούβλια (περίπου $ 500 εκ) από τον προϋπολογισμό της για την ανάπτυξη των νήσων Kuril (Κουρίλες), σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης της ρωσικής Άπω Ανατολής Artur Niyazmetov.
Τα κονδύλια θα διατεθούν για τη δημιουργία και τον εκσυγχρονισμό των απαραίτητων υποδομών που συμπεριλαμβάνουν λιμάνια, αεροδρόμια, και σύστημα μεταφορών ενώ επιπλέον κεφάλαια εκτός προϋπολογισμού θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ξενοδοχείων και άλλων τουριστικών υποδομών. Ακόμη στα άμεσα σχέδια είναι η κατασκευή σύγχρονων κατοικιών, μέρος των οποίων μπορούν να παραχωρηθούν για την υποδοχή τουριστών.
Ο υπουργός ανέφερε ότι ένας εκ των σημαντικών στόχων του προγράμματος είναι η δημιουργία τακτικής γραμμής εξυπηρέτησης επιβατών και εμπορευμάτων που θα συνδέει τα νησιά Kuril με τη Σαχαλίνη, την ηπειρωτική Ρωσία και την χερσόνησο Καμτσάτκα.
Η ρωσική κυβέρνηση ενέκρινε το ομοσπονδιακό πρόγραμμα 2016-2025 αποσκοπώντας στην κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη των νήσων Kuril. Στόχοι του προγράμματος είναι η αύξηση του πληθυσμού των νησιών κατά 25% αλλά και η ανάπτυξη του αγροτικού τομέα, του τουρισμού και των βιομηχανιών εξόρυξης στα νότια των νήσων Kurils.
Το συνολικό ποσό των επενδύσεων στο πλαίσιο του προγράμματος που θα ξεπεράσει τα 10 έτη αναμένεται να φθάσει τα $ 1.1 δισεκατομμύρια.
Οι νήσοι Kurils, που βρίσκονται στη θάλασσα Οχότσκ, κι αποτελούν εδώ και καιρό καίριο και μακροχρόνιο θέμα διπλωματικών αντιπαραθέσεων μεταξύ Ρωσίας και Ιαπωνίας, καθώς οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν να υπογράψουν μια μόνιμη συνθήκη ειρήνης μετά το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Το Τόκιο αρνείται τη ρωσική κυριαρχία των νήσων και θεωρεί ότι οι συγκεκριμένες νήσοι είναι μέρος της επικράτειάς τους. Ως εκ τούτου δε φαίνεται τυχαία η κίνηση της Ρωσικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη των εμπορική αλλά και την πληθυσμιακή ανάπτυξη των νήσων. Η Μόσχα επενδύει με αστρονομικά ποσά στη συγκεκριμένη και έως πρόσφατα αποκομμένη αν όχι εγκαταλελειμμένη περιοχή προσπαθώντας να ανταγωνιστεί της γειτονικές μητροπόλεις του διεθνούς εμπορίου.
ΦΩΤΟ: EPA/DMITRY ASTAKHOV/RIA NOVOSTI/GOVERNMENT PRESS SERVICE HANDOUT MANDATORY CREDIT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ