
Η Σαχαλίνη θα διαθέσει 32 δισεκατομμύρια ρούβλια (περίπου $ 500 εκ) από τον προϋπολογισμό της για την ανάπτυξη των νήσων Kuril (Κουρίλες), σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης της ρωσικής Άπω Ανατολής Artur Niyazmetov.
Τα κονδύλια θα διατεθούν για τη δημιουργία και τον εκσυγχρονισμό των απαραίτητων υποδομών που συμπεριλαμβάνουν λιμάνια, αεροδρόμια, και σύστημα μεταφορών ενώ επιπλέον κεφάλαια εκτός προϋπολογισμού θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ξενοδοχείων και άλλων τουριστικών υποδομών. Ακόμη στα άμεσα σχέδια είναι η κατασκευή σύγχρονων κατοικιών, μέρος των οποίων μπορούν να παραχωρηθούν για την υποδοχή τουριστών.
Ο υπουργός ανέφερε ότι ένας εκ των σημαντικών στόχων του προγράμματος είναι η δημιουργία τακτικής γραμμής εξυπηρέτησης επιβατών και εμπορευμάτων που θα συνδέει τα νησιά Kuril με τη Σαχαλίνη, την ηπειρωτική Ρωσία και την χερσόνησο Καμτσάτκα.
Η ρωσική κυβέρνηση ενέκρινε το ομοσπονδιακό πρόγραμμα 2016-2025 αποσκοπώντας στην κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη των νήσων Kuril. Στόχοι του προγράμματος είναι η αύξηση του πληθυσμού των νησιών κατά 25% αλλά και η ανάπτυξη του αγροτικού τομέα, του τουρισμού και των βιομηχανιών εξόρυξης στα νότια των νήσων Kurils.
Το συνολικό ποσό των επενδύσεων στο πλαίσιο του προγράμματος που θα ξεπεράσει τα 10 έτη αναμένεται να φθάσει τα $ 1.1 δισεκατομμύρια.
Οι νήσοι Kurils, που βρίσκονται στη θάλασσα Οχότσκ, κι αποτελούν εδώ και καιρό καίριο και μακροχρόνιο θέμα διπλωματικών αντιπαραθέσεων μεταξύ Ρωσίας και Ιαπωνίας, καθώς οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν να υπογράψουν μια μόνιμη συνθήκη ειρήνης μετά το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Το Τόκιο αρνείται τη ρωσική κυριαρχία των νήσων και θεωρεί ότι οι συγκεκριμένες νήσοι είναι μέρος της επικράτειάς τους. Ως εκ τούτου δε φαίνεται τυχαία η κίνηση της Ρωσικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη των εμπορική αλλά και την πληθυσμιακή ανάπτυξη των νήσων. Η Μόσχα επενδύει με αστρονομικά ποσά στη συγκεκριμένη και έως πρόσφατα αποκομμένη αν όχι εγκαταλελειμμένη περιοχή προσπαθώντας να ανταγωνιστεί της γειτονικές μητροπόλεις του διεθνούς εμπορίου.
ΦΩΤΟ: EPA/DMITRY ASTAKHOV/RIA NOVOSTI/GOVERNMENT PRESS SERVICE HANDOUT MANDATORY CREDIT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ