
Η μάστιγα της πειρατείας που μαινόταν στο κέρας της Αφρικής, φαίνεται πως αποτελεί πλέον παρελθόν σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του διεθνούς ναυτιλιακού γραφείου (IMB).
Ειδικότερα, ο αριθμός των περιστατικών έχει παρουσιάσει σταθερή μείωση το τελευταίο έτος, με αποκορύφωμα το δεύτερο τρίμηνο του 2015, όπου δεν πραγματοποιήθηκε κανένα περιστατικό πειρατείας.
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με την θέση των Ηνωμένων Εθνών και ορισμένων οργανισμών που είχαν υπολογίσει πως η παράνομη αλιεία στην Σομαλία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο στην πειρατεία, και είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για ένα νέο κύμα πειρατείας στον κόλπο του Άντεν και στα κέρας της Αφρικής.
Εν τέλει, φαίνεται πως τα εκατομμύρια δολάρια ενάντια της πειρατείας και παρέχοντας αρωγή στην Σομαλία λειτούργησαν αποτελεσματικά, παρόλα αυτά όμως το IMB συνεχίζει να διατηρεί μια επιφύλαξη και συμβουλεύει τους πλοιοκτήτες να διατηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας καθώς η κατάσταση στην Σομαλία είναι ακόμα έκρυθμη.
Το πρόβλημα όμως της πειρατείας παραμένει επίκαιρο παρά την σημαντική βελτίωση στην Σομαλία, με την Νοτιοανατολική Ασία να κατέχει πλέον τα πρωτεία της διεθνούς πειρατείας. Μέχρι στιγμής, 13 πλοία έχουν καταληφθεί βιαίως από πειρατές για το 2015 ενώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους παρατηρήθηκε αύξηση 22% σε επιθέσεις, σε σχέση με πέρυσι.
Ιδιαίτερα στο στενό της Σιγκαπούρης, παρατηρήθηκε αύξηση 118% στο πρώτο εξάμηνο του 2015, αριθμώντας 48 πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία! “Η ελλιπής περιπολία του στενού από τα 3 όμορα κράτη, δίνουν το δικαίωμα σε συμμορίες να επιτεθούν με περίσσιο θράσος, ακόμα και σε 3 πλοία τα βράδυ. Χωρίς την απαραίτητη αστυνόμευση, η κατάσταση σίγουρα θα συνεχιστεί” αναφέρει ο εκπρόσωπος της Dryad Maritime, εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.
Photo: ΑΠΕ/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE / HANDOUT MANDATORY CREDIT: CROWN COPYRIGHT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ