
Η μάστιγα της πειρατείας που μαινόταν στο κέρας της Αφρικής, φαίνεται πως αποτελεί πλέον παρελθόν σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του διεθνούς ναυτιλιακού γραφείου (IMB).
Ειδικότερα, ο αριθμός των περιστατικών έχει παρουσιάσει σταθερή μείωση το τελευταίο έτος, με αποκορύφωμα το δεύτερο τρίμηνο του 2015, όπου δεν πραγματοποιήθηκε κανένα περιστατικό πειρατείας.
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με την θέση των Ηνωμένων Εθνών και ορισμένων οργανισμών που είχαν υπολογίσει πως η παράνομη αλιεία στην Σομαλία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο στην πειρατεία, και είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για ένα νέο κύμα πειρατείας στον κόλπο του Άντεν και στα κέρας της Αφρικής.
Εν τέλει, φαίνεται πως τα εκατομμύρια δολάρια ενάντια της πειρατείας και παρέχοντας αρωγή στην Σομαλία λειτούργησαν αποτελεσματικά, παρόλα αυτά όμως το IMB συνεχίζει να διατηρεί μια επιφύλαξη και συμβουλεύει τους πλοιοκτήτες να διατηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας καθώς η κατάσταση στην Σομαλία είναι ακόμα έκρυθμη.
Το πρόβλημα όμως της πειρατείας παραμένει επίκαιρο παρά την σημαντική βελτίωση στην Σομαλία, με την Νοτιοανατολική Ασία να κατέχει πλέον τα πρωτεία της διεθνούς πειρατείας. Μέχρι στιγμής, 13 πλοία έχουν καταληφθεί βιαίως από πειρατές για το 2015 ενώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους παρατηρήθηκε αύξηση 22% σε επιθέσεις, σε σχέση με πέρυσι.
Ιδιαίτερα στο στενό της Σιγκαπούρης, παρατηρήθηκε αύξηση 118% στο πρώτο εξάμηνο του 2015, αριθμώντας 48 πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία! “Η ελλιπής περιπολία του στενού από τα 3 όμορα κράτη, δίνουν το δικαίωμα σε συμμορίες να επιτεθούν με περίσσιο θράσος, ακόμα και σε 3 πλοία τα βράδυ. Χωρίς την απαραίτητη αστυνόμευση, η κατάσταση σίγουρα θα συνεχιστεί” αναφέρει ο εκπρόσωπος της Dryad Maritime, εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.
Photo: ΑΠΕ/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE / HANDOUT MANDATORY CREDIT: CROWN COPYRIGHT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ