
Η μάστιγα της πειρατείας που μαινόταν στο κέρας της Αφρικής, φαίνεται πως αποτελεί πλέον παρελθόν σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του διεθνούς ναυτιλιακού γραφείου (IMB).
Ειδικότερα, ο αριθμός των περιστατικών έχει παρουσιάσει σταθερή μείωση το τελευταίο έτος, με αποκορύφωμα το δεύτερο τρίμηνο του 2015, όπου δεν πραγματοποιήθηκε κανένα περιστατικό πειρατείας.
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με την θέση των Ηνωμένων Εθνών και ορισμένων οργανισμών που είχαν υπολογίσει πως η παράνομη αλιεία στην Σομαλία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο στην πειρατεία, και είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για ένα νέο κύμα πειρατείας στον κόλπο του Άντεν και στα κέρας της Αφρικής.
Εν τέλει, φαίνεται πως τα εκατομμύρια δολάρια ενάντια της πειρατείας και παρέχοντας αρωγή στην Σομαλία λειτούργησαν αποτελεσματικά, παρόλα αυτά όμως το IMB συνεχίζει να διατηρεί μια επιφύλαξη και συμβουλεύει τους πλοιοκτήτες να διατηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας καθώς η κατάσταση στην Σομαλία είναι ακόμα έκρυθμη.
Το πρόβλημα όμως της πειρατείας παραμένει επίκαιρο παρά την σημαντική βελτίωση στην Σομαλία, με την Νοτιοανατολική Ασία να κατέχει πλέον τα πρωτεία της διεθνούς πειρατείας. Μέχρι στιγμής, 13 πλοία έχουν καταληφθεί βιαίως από πειρατές για το 2015 ενώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους παρατηρήθηκε αύξηση 22% σε επιθέσεις, σε σχέση με πέρυσι.
Ιδιαίτερα στο στενό της Σιγκαπούρης, παρατηρήθηκε αύξηση 118% στο πρώτο εξάμηνο του 2015, αριθμώντας 48 πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία! “Η ελλιπής περιπολία του στενού από τα 3 όμορα κράτη, δίνουν το δικαίωμα σε συμμορίες να επιτεθούν με περίσσιο θράσος, ακόμα και σε 3 πλοία τα βράδυ. Χωρίς την απαραίτητη αστυνόμευση, η κατάσταση σίγουρα θα συνεχιστεί” αναφέρει ο εκπρόσωπος της Dryad Maritime, εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.
Photo: ΑΠΕ/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE / HANDOUT MANDATORY CREDIT: CROWN COPYRIGHT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ