
Μετά από την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια του ενεργειακού κολοσσού Shell για την εξερεύνηση και αξιοποίηση των κοιτασμάτων πετρελαίου στην Αρκτική, η εταιρεία επανέρχεται δυναμικά με μια νέα προσπάθεια εγκαθιστώντας εκ νέου την πλατφόρμα εξόρυξης Polar Pioneer στην θάλασσα του Chukchi.
Ειδικότερα, η πλατφόρμα ξεκίνησε τις προετοιμασίες για την εξόρυξη από τις 30 Ιουλίου, όμως οι αμερικανικές αρχές απαγόρεψαν να αρχίσει η διαδικασία μέχρι το παγοθραυστικό Fennica, ένα πλοίο ειδικών προδιαγραφών που θα συμβάλλει στην ασφάλεια της εξόρυξης, να μεταφερθεί στην περιοχή. Το πλοίο τελικά κατέπλευσε την Τρίτη 11 Αυγούστου, όπως αναφέρει η Shell η οποία είναι σε ετοιμότητα για την έναρξη της εξόρυξης.
Ο λόγος που η εξόρυξη καθυστέρησε για την άφιξη του Fennica, είναι διότι στο πλοίο όταν ήταν καθ οδόν για τον προορισμό του το Ιούλιο, ανακαλύφθηκε ένα μεγάλο ρήγμα στην καρίνα του, με αποτέλεσμα να αλλάξει πορεία προς την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Portland. Τα προβλήματα όμως δεν σταμάτησαν, αφού στο Portland δεκάδες ακτιβιστές της Greenpeace συγκεντρώθηκαν για να εμποδίσουν την αναχώρηση του επισκευασμένου πλέον πλοίου στις 30 Ιουλίου, καθώς θεωρούν πως μια διαρροή στην Αρκτική δεν θα μπορεί να αντιμετωπιστεί επαρκώς από την Shell.
Η αμείωτη προσπάθεια της Shell για την επίτευξη της εξόρυξης, παρά τις αντιξοότητες, δικαιολογείται, εάν αναλογιστεί κανείς πως σύμφωνα με έρευνες του γεωλογικού οργανισμού των Η.Π.Α. η Αρκτική έχει το 13% των παγκοσμίων αποθεμάτων.
Ακτιβιστές και ειδικοί ισχυρίζονται ότι το συγκεκριμένο δύσκολο εγχείρημα, ύψους $7 δις. μέχρι και σήμερα για την Shell, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και τεχνολογικές καινοτομίες όπως η υποχρέωση για την εταιρεία να δίπλα στην πλατφόρμα εξόρυξης όχι μόνο το πλοίο ασφαλείας αλλά και μια δεύτερη πλατφόρμα εξόρυξης σε ετοιμότητα, για τον περιορισμό της διαρροής σε περίπτωση ρήξης του κοιτάσματος.
Photo: ΑΠΕ/MATT MILLS MCKNIGHT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ