Ούτε στα πιο φευγαλέα όνειρα του Φερδινάνδου Λεσσέψ, δημιουργού της σύγχρονης διώρυγας του Σουέζ που ολοκληρώθηκε το 1869, δεν υπήρχε η περίπτωση να φανταστεί ότι μία μέρα το κανάλι του Σουέζ θα διέθετε 3 λωρίδες κυκλοφορίας για τα διαπλέοντα πλοία.
Αυτό ακριβώς ανακοίνωσε ο ναύαρχος Mohab Mamis, διευθυντής της διώρυγας του Σουέζ, πριν ακόμα ολοκληρωθούν τα εγκαίνια του νέου καναλιού με 2 λωρίδες κυκλοφορίας στις 6 Αυγούστου 2015.
Ειδικότερα, το νέο κανάλι θα είναι ένας ξεχωριστός υδατόδρομος ανατολικά του Πορτ Σάϊντ, όπως αναφέρει ο ναύαρχος, με 9.5 χιλιόμετρα μήκος και με δυνατότητα διπλής κυκλοφορίας, ενώ θα επιτρέπει τη διέλευση των πλοίων με το μέγιστο βάθος του ήδη υπάρχοντος καναλιού.
Υπενθυμίζουμε πως το νέο κανάλι του Σουέζ στοίχισε $8 δις. δολάρια, ενώ υπολογίζεται πως με την αύξηση της δυνατότητας διελεύσεως των πλοίων από 49 σε 97 την ημέρα, τα έσοδα της μεγαλύτερης διώρυγας του πλανήτη θα τριπλασιαστούν ξεπερνώντας τα $15 δις. μέχρι το 2023.
Φωτο: EPA/AHMED SHAKER