Σε θετική τροχιά η αγορά των bulkers με τον BDI να εμφανίζει...

Σε θετική τροχιά η αγορά των bulkers με τον BDI να εμφανίζει την ισχυρότερη εικόνα από το τέλος του 2014

113
Σε θετική τροχιά η αγορά των bulkers με τον BDI να εμφανίζει την ισχυρότερη εικόνα από το τέλος του 2014

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Ανασφάλεια διαχέεται στη Γερμανική οικονομία από τη μακροχρόνια και δύσκολη προσπάθεια να διευθετηθεί η κρίση χρέους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα της GFK, η καταναλωτική διάθεση των Γερμανών σημειώνει αισθητή κάμψη, λόγω του φόβου για τη συνέχιση της ελληνικής κρίσης. Οι Γερμανοί αναμένουν μία επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, καθώς εκτιμούν ότι η δύσκολα επιτευχθείσα συμφωνία με την Ελλάδα θα έχει αρνητική επίδραση στην γερμανική οικονομία.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ο υπουργός οικονομικών διαβεβαίωσε αυτή τη βδομάδα ότι η οικονομία της Αμερικής δεν κινδυνεύει να υπερβεί το ανώτατο όριο χρέους πριν τις 30 Οκτωβρίου. Επίσης, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος εκτίναξης του χρέους πάνω από τα επιτρεπτά όρια, το υπουργείο οικονομικών έχει λάβει μια σειρά έκτακτων μέτρων από τα μέσα του Μαρτίου.
Επιπλέον, αμετάβλητα στο 0%-0.25% διατήρησε τα επιτόκια η Federal Reserve, κατόπιν της διήμερης συνεδρίασης της νομισματικής επιτροπής της κεντρικής αμερικάνικης τράπεζας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της αμερικανικής κεντρικής τράπεζας, η απόφαση για τη διατήρηση των επιτοκίων ήταν ομόφωνη.
Η επόμενη συνεδρίαση των αξιωματούχων της Fed έχει προγραμματιστεί για το διήμερο 16 – 17 Σεπτεμβρίου του 2015.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η αγορά των bulkers παραμένει σε θετική τροχιά με το γενικό δείκτη BDI να εμφανίζει την ισχυρότερη εικόνα από το τέλος του 2014. Ωστόσο, η σταθερότητα αυτή δε μπορεί ακόμα να διασφαλιστεί, καθώς η Κίνα δεν παρουσιάζει πάντα ισότιμη δυναμική στις ναυλώσεις πλοίων για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος.
Στη ναυλαγορά των tankers, ο τομέας των πλοίων very large crude carriers – δείχνει μια ήπια πτώση στα πλοία VLCCs , ενώ η τιμή του αργού πετρελαίου κινείται για μια ακόμη βδομάδα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα (κάτω από $50/βαρέλι) προϊδεάζοντας για θετικές μέρες στην απόδοση της ναυλαγοράς.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης BDI εμφάνισε αυτή τη βδομάδα και πάλι σημάδια άνω από τις 1,100 μονάδες, με τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize να αυξάνονται σε περίπου $14,500/ημέρα, όταν τον Ιούνιο ο μέσος όρος ήταν $6,000/ημέρα. Στο μέγεθος panamax, δεν έχουν ξεπεράσει ακόμη τα $9,000/ημέρα από $5,800/ημέρα τον προηγούμενο μήνα, παρουσιάζοντας παρόμοια εικόνα απόδοσης με το μέγεθος supramax.
Στο μέγεθος handysize, συνεχίζουν να παραμένουν σταθερά άνω από $6,000/ημέρα από τα μέσα του Ιουλίου, ενώ τον Ιούλιο της περασμένης χρονιάς ο μέσος όρος απόδοσης ήταν κάτω από $6,000/ημέρα.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 1,100 μονάδες, 2 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 38% άνω από το κλείσιμο του Ιουλίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 796 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ (554) μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, σημείωσε μείωση κάτω από το όριο WS40 και τερμάτισε σε WS39 , 6 μονάδες κάτω από την προηγούμενη βδομάδα, σημειώνοντας αύξηση 21 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18). Aξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος απόδοσης της ναυλαγοράς στη συγκεκριμένη διαδρομή στη διάρκεια του Ιουλίου 2014 ήταν WS 28.
Στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου – aframax, στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς παρουσίασαν εβδομαδιαία αύξηση 7.5 μονάδων και τερμάτισαν σε WS120 ($ 31,000/ημέρα), ενώ επιμένουν σταθερά άνω από το ψυχολογικό όριο WS100 από τις αρχές του Μαΐου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index μειώθηκε αυτή τη βδομάδα κάτω από το όριο των 550 μονάδων, όταν την πρώτη βδομάδα του Ιουλίου είχε σημειώσει αύξηση άνω από τις 700 μονάδες.
Ο γενικός δείκτης επιμένει κάτω από τις 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 549 μονάδες, 44 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα (6% κάθοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 13% εβδομαδιαία μείωση και 73% ύφεση από τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.