
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Έχοντας ψηφίσει πια στη Βουλή των Ελλήνων τα δύο συγκεντρωτικά επίμαχα νομοσχέδια, το επόμενο «φλέγον» ζήτημα είναι οι διαπραγματεύσεις – έλεγχος, από τα τεχνικά κλιμάκια της νέας Τρόικας οι οποίες θα ξεκινήσουν με μία μικρή καθυστέρηση. Ο λόγος είναι ότι η Ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τις μετακινήσεις των τεχνικών κλιμακίων και την πρόσβαση σε υπουργεία, αναζητώντας την ιδανική τοποθεσία για την διαμονή τους, ενώ παράλληλα ακούγεται ότι οι πιστωτές δεν έχουν ακόμα καταλήξει σε κοινή θέση με την Αθήνα, ως προς το αν θα απαιτηθούν επιπλέον prior actions, (προαπαιτούμενα) προτού μπορέσει η χώρα να ενταχθεί σε νέο πρόγραμμα διάσωσης.
Στην πραγματικότητα, όπως όλα δείχνουν, είναι ιδιαίτερα δύσκολο, έως ακατόρθωτο, να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις έως την ημερομηνία στόχο της 20ης Αυγούστου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, όπως δήλωσε και ο Moschovisi, για ένα ακόμη δάνειο γέφυρα ύψους € 5 δισ. ώστε να πληρωθεί το ομόλογο των € 3,2 δισ. προς την ΕΚΤ, καταβολή τόκων, μία μικρή δόση προς το ΔΝΤ και φυσικά οι μισθοί και συντάξεις.
Η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, χαλάρωσε οριακά τις λειτουργίες των τραπεζών σε μία προσπάθεια να εξασφαλιστεί η έστω και ελάχιστη λειτουργία της οικονομίας, με τα Capital Controls να εκτιμάται ότι στην παρούσα φάση ζημιώνουν την Ελληνική οικονομία κατά € 1 δισ. μηνιαίως.
Άμεσος φυσικά είναι και ο αντίκτυπος των Capital Controls και στη λειτουργία του Χρηματιστηρίου, που συνεχίζει να παραμένει κλειστό, καθώς σε συνεργασία αλλά και με παρεμβάσεις της ΕΚΤ αναζητείται η καλύτερη δυνατή φόρμουλα ώστε να επιτρέψει την λειτουργία του χωρίς όμως να απαξιωθεί από τους ξένους επενδυτές αλλά και να μην επιτρέψει σε Έλληνες κατόχους μετοχών να το χρησιμοποιήσουν σαν όχημα για εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό.
Στην Ευρωζώνη, o προκαταρκτικός σύνθετος PMI της Markit, υποχώρησε τον Ιούλιο στις 53,7 μονάδες από το υψηλό τετραετίας των 54,2 μονάδων τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο της Markit, Chris Williamson, δεδομένων των αναταραχών που προκλήθηκαν λόγω των φόβων για χρεωκοπία της Ελλάδας, τα στοιχεία θα μπορούσαν να είναι χειρότερα. Ο δείκτης PMI υπηρεσιών υποχώρησε στο 53,8 από 54,4 τον προηγούμενο μήνα, ο δείκτης παραγωγής στα εργοστάσια μειώθηκε στο 53,4 από 54,4 τον Ιούνιο και των εξαγωγικών παραγγελιών υποχώρησε σε χαμηλό πενταμήνου, στο 51,8 από 52,7. Γεγονός είναι πως παρά τη συνεχιζόμενη μείωση των τιμών, λόγω και της αποδυνάμωσης του Ευρώ, η εξαγωγική ζήτηση δεν έχει αυξηθεί, αποδεικνύοντας έτσι την γενικότερη επιβράδυνση σε Παγκόσμιο επίπεδο.
Στην Κίνα, τα βιομηχανικά κέρδη τον Ιούνιο παρουσίασαν πτώση, εντείνοντας έτσι τις ανησυχίες για την οικονομία της. Συγκεκριμένα τα κέρδη τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά 0,3% σε ετήσια βάση ενώ για τους πρώτους 6 μήνες του έτους, τα κέρδη ήταν 0,7% χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Παράλληλα τον Ιούλιο ο δείκτης μεταποίησης, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, θα κλείσει στις 48,2 μονάδες από 49,4 τον Ιούνιο, δηλαδή σε χαμηλό 15 μηνών.
Την ίδια στιγμή, αύξηση 2,8% σημείωσαν τον Ιούνιο οι εξαγωγές σε ετήσια βάση, έπειτα από πτώση 2,5% το Μάιο. Οι εισαγωγές υποχώρησαν 6,1% σε ετήσια βάση ύστερα από πτώση 17,6% το Μάιο. Το εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας συρρικνώθηκε τον Ιούνιο στα $ 46,5 δισ. από $ 59,49 τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με τον El Erian, η πτώση των Κινεζικών χρηματιστηρίων δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο είναι η επιβράδυνση της Κίνας, η οποία έπαψε να είναι η παγκόσμια ατμομηχανή ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ