
Oι ομοσπονδιακές αρχές ασφαλείας των πτήσεων της ΗΠΑ (ΝΤSB) δήλωσαν την Τρίτη 25 Ιουλίου ότι η συντριβή του διαστημοπλοίου Virgin Galactic το 2014 προκλήθηκε τελικά από μια άστοχη ενέργεια του συγκυβερνήτη. Οι ερευνητές έκριναν ότι η αεροναυπηγική εταιρεία που παρέδωσε το διαστημόπλοιο δεν είχε προνοήσει για ειδικές δικλίδες ασφάλειας στο σύστημα ώστε να ξεπεραστεί το σφάλμα του συγκυβερνήτη.
Το διαστημόπλοιο μετά το λάθος του συγκυβερνήτη ενώ προσέγγιζε τη γη, έσπασε στην κυριολεξία πάνω από την έρημο Mojave κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης. Το ατύχημα σκότωσε το συγκυβερνήτη ενώ τραυματίστηκε σοβαρά ο κυβερνήτης
«Πολλά από τα θέματα ασφάλειας που παρουσιάζονται ως πιθανές αιτίες της καταστροφής δεν προέκυψαν από την καινοτομία της δοκιμαστικής πτήσης εκτόξευσης, αλλά κυρίως από τον ανθρώπινο παράγοντα και τα πιθανά ανθρώπινα λάθη που ήταν ήδη γνωστά σε άλλα μέσα μεταφορών», δήλωσε εκπρόσωπος της ΝΤSB
Η Virgin Galactic πάντως παραμένει απτόητη και έχει προχωρήσει εκ νέου με τα σχέδιά της για διαστημικές- τουριστικές πτήσεις ενώ χτίζει ήδη ένα άλλο σκάφος.
Στελέχη της εταιρείας του Richard Branson έχουν δηλώσει τους τελευταίους μήνες ότι η δέσμευσή της Virgin Galactic για κατασκευή και δρομολόγηση ενός νέου διαστημικού σκάφος δεν έχει ματαιωθεί παρά την συντριβή. Ίδιες πηγές τονίζουν ότι η εταιρεία θα επαναλάβει τις δοκιμαστικές πτήσεις εντός του τρέχοντος έτους. Η εταιρεία οραματίζεται πτήσεις που θα ταξιδεύουν με έξι επιβάτες πάνω από τη Γη προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία. Οι πτήσεις θα εκτελούνται πολύ πάνω από τη γραμμή Kármán (Kármán line), η οποία βρίσκεται σε ύψος 100 χιλιόμετρα / 62 μίλια και θεωρείται το ‘όριο’ μεταξύ της ατμόσφαιρας της Γης και του διαστήματος. Σε αυτό το υψόμετρο η ατμόσφαιρα είναι εξαιρετικά αραιή και οι ταχύτητες που πρέπει να αναπτυχθούν απαιτούν ιδιαίτερη σχεδίαση και τεχνολογική ακρίβεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ