
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Ανύπαρκτη ήτανε η αγορά για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα με τις τιμές να έχουν διορθώσει περαιτέρω, έχοντας σαν αποτέλεσμα η προσφορά πλοίων να είναι ουσιαστικά μηδενική δεδομένης φυσικά και της ανοδικής πορείας της ναυλαγοράς το τελευταίο διάστημα.
Όπως όλα δείχνουν, το υπόλοιπο του Ιουλίου και τον Αύγουστο η αγορά θα συνεχίσει να κινείται σε αυτά τα χαμηλά επίπεδα και όλοι πια αναμένουν το τελευταίο τρίμηνο όπου εικάζεται ότι θα επιστρέψει πάλι σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Στην Ινδία, πάνω από το 50% των διαλυτηρίων είτε έχουν κλείσει ή ηθελημένα έχουν κάνει παύση εργασιών λόγω της έλλειψης προσφοράς πλοίων και της μείωσης των τιμών του εγχώρια παραγόμενου σιδήρου οι οποίες έχουν επηρεαστεί από τις φθηνές Κινέζικες εισαγωγές, έχοντας σαν αποτέλεσμα την απραξία της αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να βρίσκεται ακόμη σε αργία λόγω των εορτών του Eid αλλά και λόγω των μουσώνων που θα διαρκέσουν μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Εκτιμάται ότι ο συνδυασμός των μουσώνων με την έλλειψη προσφοράς πλοίων να οδηγήσουν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα αλλά δεν αναμένεται ιδιαίτερη κινητικότητα το επόμενο διάστημα.
Στο Πακιστάν, τα περισσότερα διαλυτήρια συνεχίζουν να είναι γεμάτα με πλοία, ιδιαίτερα Capes, τα οποία αγοράστηκαν πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού και ακόμη και μετά τις αργίες του Eid δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, τουλάχιστον μέχρι τα αποθέματα των διαλυτηρίων να μειωθούν.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 342,792 DWT, περίπου εκ των οποίων το 91% (312,797 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 9% (29.995 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 315 – $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα .
✏ Κίνα: Από $ 130 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ