
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Ανύπαρκτη ήτανε η αγορά για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα με τις τιμές να έχουν διορθώσει περαιτέρω, έχοντας σαν αποτέλεσμα η προσφορά πλοίων να είναι ουσιαστικά μηδενική δεδομένης φυσικά και της ανοδικής πορείας της ναυλαγοράς το τελευταίο διάστημα.
Όπως όλα δείχνουν, το υπόλοιπο του Ιουλίου και τον Αύγουστο η αγορά θα συνεχίσει να κινείται σε αυτά τα χαμηλά επίπεδα και όλοι πια αναμένουν το τελευταίο τρίμηνο όπου εικάζεται ότι θα επιστρέψει πάλι σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Στην Ινδία, πάνω από το 50% των διαλυτηρίων είτε έχουν κλείσει ή ηθελημένα έχουν κάνει παύση εργασιών λόγω της έλλειψης προσφοράς πλοίων και της μείωσης των τιμών του εγχώρια παραγόμενου σιδήρου οι οποίες έχουν επηρεαστεί από τις φθηνές Κινέζικες εισαγωγές, έχοντας σαν αποτέλεσμα την απραξία της αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να βρίσκεται ακόμη σε αργία λόγω των εορτών του Eid αλλά και λόγω των μουσώνων που θα διαρκέσουν μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Εκτιμάται ότι ο συνδυασμός των μουσώνων με την έλλειψη προσφοράς πλοίων να οδηγήσουν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα αλλά δεν αναμένεται ιδιαίτερη κινητικότητα το επόμενο διάστημα.
Στο Πακιστάν, τα περισσότερα διαλυτήρια συνεχίζουν να είναι γεμάτα με πλοία, ιδιαίτερα Capes, τα οποία αγοράστηκαν πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού και ακόμη και μετά τις αργίες του Eid δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, τουλάχιστον μέχρι τα αποθέματα των διαλυτηρίων να μειωθούν.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 342,792 DWT, περίπου εκ των οποίων το 91% (312,797 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 9% (29.995 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 315 – $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα .
✏ Κίνα: Από $ 130 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ