
Με αφορμή την πρόσφατη εγκατάλειψη πλοίου, λόγω υπερβολικής κλίσης που αποκτήθηκε λόγω της υγροποίησης φορτίου νικελίου (nickel ore), το Gard P&I club εξέδωσε τις παρακάτω προτάσεις:
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε φορτία του πλοίου που προέρχονται από το Σουριγκάο και από το Dinagat, καθώς έχουν παρατηρηθεί πολλά περιστατικά υγροποίησης του παραπάνω φορτίου που προέρχονται από αυτόν τον λιμένα.
Ειδικότερα, το Νικέλιο θεωρείται από τον κώδικα IMSBC ως φορτίου κλάσης Α’, δηλαδή ότι υπάρχει η δυνατότητα υγροποίησης και για αυτόν τον λόγο απαιτεί από τον φορτωτή να παρέχει ειδικά πιστοποιητικά που επιβεβαιώνουν πως κάτω από ένα όριο υγρασίας (TML), δεν πρόκειται να υγροποιηθεί και μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια. Δυστυχώς, υπάρχει πληθώρα αναφορών σε Φιλιππίνες και παλαιότερα σε Ινδονησία (πριν το εμπάργκο) για ανακριβείς πιστοποιήσεις, με καταστροφικές συνέπειές
Ιδιαίτερη προσοχή ενδείκνυται στο γεγονός ότι ενώ τα δείγματα φορτίου μπορούν να δείχνουν σχετικά “στεγνά”, και συγχρόνως να περάσουν το can test (λόγω του μεγάλου ποσοστού πηλού που διαθέτουν), ο κώδικας IMSBC αναφέρει ξεκάθαρα πως τα παραπάνω δεν διασφαλίζουν ότι η υγρασία του φορτίου θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, καθώς η περίπτωση της υγροποίησης παραμένει ως πιθανό σενάριο.
Μια πρακτική μέθοδος, ανεπίσημα, είναι η ρίψη ενός δείγματος φορτίου από ύψος. Εάν το φορτίο συμπεριφερθεί σαν νερό, δηλαδή διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις σε ρευστή μορφή, τότε το φορτίο περιέχει ένα πολύ υψηλό ποσοστό υγρασίας. Επιπρόσθετα ειδικοί συμβουλεύουν, προς αποφυγή υγροποίησης, το φορτίο δεν θα πρέπει να ρίπτεται από σημαντικό ύψος αλλά να τοποθετείται προσεκτικά μέσα στο αμπάρι.
Σε κάθε περίπτωση, σε λιμένες με ιστορικό “αναξιόπιστων” φορτίων, το Club συμβουλεύει την πρόσληψη ανεξάρτητων επιθεωρητών προς αποφυγή περαιτέρω προβλημάτων κατά τη διάρκεια του πλου..
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ