
Με αφορμή την πρόσφατη εγκατάλειψη πλοίου, λόγω υπερβολικής κλίσης που αποκτήθηκε λόγω της υγροποίησης φορτίου νικελίου (nickel ore), το Gard P&I club εξέδωσε τις παρακάτω προτάσεις:
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε φορτία του πλοίου που προέρχονται από το Σουριγκάο και από το Dinagat, καθώς έχουν παρατηρηθεί πολλά περιστατικά υγροποίησης του παραπάνω φορτίου που προέρχονται από αυτόν τον λιμένα.
Ειδικότερα, το Νικέλιο θεωρείται από τον κώδικα IMSBC ως φορτίου κλάσης Α’, δηλαδή ότι υπάρχει η δυνατότητα υγροποίησης και για αυτόν τον λόγο απαιτεί από τον φορτωτή να παρέχει ειδικά πιστοποιητικά που επιβεβαιώνουν πως κάτω από ένα όριο υγρασίας (TML), δεν πρόκειται να υγροποιηθεί και μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια. Δυστυχώς, υπάρχει πληθώρα αναφορών σε Φιλιππίνες και παλαιότερα σε Ινδονησία (πριν το εμπάργκο) για ανακριβείς πιστοποιήσεις, με καταστροφικές συνέπειές
Ιδιαίτερη προσοχή ενδείκνυται στο γεγονός ότι ενώ τα δείγματα φορτίου μπορούν να δείχνουν σχετικά “στεγνά”, και συγχρόνως να περάσουν το can test (λόγω του μεγάλου ποσοστού πηλού που διαθέτουν), ο κώδικας IMSBC αναφέρει ξεκάθαρα πως τα παραπάνω δεν διασφαλίζουν ότι η υγρασία του φορτίου θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, καθώς η περίπτωση της υγροποίησης παραμένει ως πιθανό σενάριο.
Μια πρακτική μέθοδος, ανεπίσημα, είναι η ρίψη ενός δείγματος φορτίου από ύψος. Εάν το φορτίο συμπεριφερθεί σαν νερό, δηλαδή διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις σε ρευστή μορφή, τότε το φορτίο περιέχει ένα πολύ υψηλό ποσοστό υγρασίας. Επιπρόσθετα ειδικοί συμβουλεύουν, προς αποφυγή υγροποίησης, το φορτίο δεν θα πρέπει να ρίπτεται από σημαντικό ύψος αλλά να τοποθετείται προσεκτικά μέσα στο αμπάρι.
Σε κάθε περίπτωση, σε λιμένες με ιστορικό “αναξιόπιστων” φορτίων, το Club συμβουλεύει την πρόσληψη ανεξάρτητων επιθεωρητών προς αποφυγή περαιτέρω προβλημάτων κατά τη διάρκεια του πλου..
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ