
Με αφορμή την πρόσφατη εγκατάλειψη πλοίου, λόγω υπερβολικής κλίσης που αποκτήθηκε λόγω της υγροποίησης φορτίου νικελίου (nickel ore), το Gard P&I club εξέδωσε τις παρακάτω προτάσεις:
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε φορτία του πλοίου που προέρχονται από το Σουριγκάο και από το Dinagat, καθώς έχουν παρατηρηθεί πολλά περιστατικά υγροποίησης του παραπάνω φορτίου που προέρχονται από αυτόν τον λιμένα.
Ειδικότερα, το Νικέλιο θεωρείται από τον κώδικα IMSBC ως φορτίου κλάσης Α’, δηλαδή ότι υπάρχει η δυνατότητα υγροποίησης και για αυτόν τον λόγο απαιτεί από τον φορτωτή να παρέχει ειδικά πιστοποιητικά που επιβεβαιώνουν πως κάτω από ένα όριο υγρασίας (TML), δεν πρόκειται να υγροποιηθεί και μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια. Δυστυχώς, υπάρχει πληθώρα αναφορών σε Φιλιππίνες και παλαιότερα σε Ινδονησία (πριν το εμπάργκο) για ανακριβείς πιστοποιήσεις, με καταστροφικές συνέπειές
Ιδιαίτερη προσοχή ενδείκνυται στο γεγονός ότι ενώ τα δείγματα φορτίου μπορούν να δείχνουν σχετικά “στεγνά”, και συγχρόνως να περάσουν το can test (λόγω του μεγάλου ποσοστού πηλού που διαθέτουν), ο κώδικας IMSBC αναφέρει ξεκάθαρα πως τα παραπάνω δεν διασφαλίζουν ότι η υγρασία του φορτίου θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, καθώς η περίπτωση της υγροποίησης παραμένει ως πιθανό σενάριο.
Μια πρακτική μέθοδος, ανεπίσημα, είναι η ρίψη ενός δείγματος φορτίου από ύψος. Εάν το φορτίο συμπεριφερθεί σαν νερό, δηλαδή διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις σε ρευστή μορφή, τότε το φορτίο περιέχει ένα πολύ υψηλό ποσοστό υγρασίας. Επιπρόσθετα ειδικοί συμβουλεύουν, προς αποφυγή υγροποίησης, το φορτίο δεν θα πρέπει να ρίπτεται από σημαντικό ύψος αλλά να τοποθετείται προσεκτικά μέσα στο αμπάρι.
Σε κάθε περίπτωση, σε λιμένες με ιστορικό “αναξιόπιστων” φορτίων, το Club συμβουλεύει την πρόσληψη ανεξάρτητων επιθεωρητών προς αποφυγή περαιτέρω προβλημάτων κατά τη διάρκεια του πλου..
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ