
Ρώσοι συνοριακοί φύλακες εντόπισαν και οδήγησαν σε κράτηση το ουκρανικό δεξαμενόπλοιο Smolny στη Μαύρη Θάλασσα το οποίο μετέφερε 1.160 τόνους καυσίμου ντίζελ. Το πλοίο δεν διέθετε κανένα από τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτεί τόσο η διεθνής νομοθεσία όσο και οι Ρωσικές αρχές. Το δεξαμενόπλοιο και το πλήρωμά του, σύμφωνα με τις Ρωσικές αρχές, ήταν προφανώς παράνομοι διακινητές καυσίμων σε ανοιχτή θάλασσα.
«Η επιθεώρηση των συνοριοφυλάκων ανέδειξε ότι το δεξαμενόπλοιο δεν έχει καπετάνιο. Το πλήρωμα αποτελείται από 10 μέλη χωρίς κανένα επίσημο πιστοποιητικό ή άδεια, ενώ τα συστήματα εντοπισμού του πλοίου (AID) Δεν λειτουργούσαν. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο ήταν πραγματικά ένα φάντασμα αόρατο για τις ακτοφυλακές “, δήλωσε ο εκπρόσωπος της κριμαϊκής αρχής.
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου αντιμετωπίζει χρηματικό πρόστιμο πάνω από $ 50.000 αφού το πλοίο παρέμενε στη Μαύρη Θάλασσα, χωρίς να καταπλέει σε λιμένες από το 2012.
Από τις αρχές του 2015, το πλοίο παραβίασε τη ρωσική νομοθεσία σχετικά με τα κρατικά σύνορα επτά φορές. Συγκεκριμένα, εισήλθε στα ρωσικά χωρικά ύδατα και πραγματοποιούσε λαθραία διακίνηση και εμπόριο καυσίμων, χωρίς της χωρίς άδεια από την ακτοφυλακή και τις συνοριακές αρχές της Ρωσίας.
Πλοία- φαντάσματα στη Μαύρη θάλασσα τα οποία εμπορεύονται παράνομα καύσιμα αποτελούν μόνιμο σημείο έντασης μεταξύ Σεβαστούπολης, Μόσχας και Κιέβου, αφού ο έλεγχος της διακίνησης και εμπορίας πετρελαίου αποτελεί βασικό σημείο ρήξης για τα κράτη που παλεύουν για τον έλεγχο της Κριμαίας.
Φωτο: EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ