
Σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις του πρωθυπουργού της Ινδίας Narendra Modi αλλά και από πολυάριθμες αναλύσεις και μελέτες ειδικών, διαφαίνεται ότι περισσότερα από τα μισά κέντρα διαλύσεως πλοίων έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια καθιστώντας τη βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας και των γειτονικών χωρών Μπαγκλαντές και Πακιστάν, μετέωρη.
Δύο είναι οι κύριες αιτίες για αυτή τη νέα και απροσδόκητη τάξη πραγμάτων: Ο μεγάλος όγκος παραγωγής και εμπορίου κινεζικού χάλυβα που έχει κατακλύσει την αγορά, ρίχνοντας τις τιμές του χάλυβα σε πολύ μεγάλο βαθμό (ενδεικτικά, ένας πλοιοκτήτης θα λάβει $3.6 εκατομμύρια λιγότερα για 25.000 τόνους χάλυβα, από ότι θα λάμβανε 8 μήνες πριν). Επιπρόσθετα οι νέοι κανονισμοί της Ε.Ε. αναγκάζουν τα πλοία να προσεγγίζουν για μετατροπές πιο σύγχρονες δεξαμενές, όπως στην Κίνα και στην Τουρκία – αποκόβοντας από την αγορά τις ήδη ευάλωτες τοπικές οικονομίες.
Τα παραπάνω δεδομένα δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα διαλυτήρια στη χερσόνησο της Ινδίας, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει αυστηρότερες προδιαγραφές για τις διαλύσεις και την ανακύκλωση Ευρωπαϊκών πλοίων, ευνοώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τα διαλυτήρια σε Τουρκία και Κίνα, όπου τα πλοία ανακυκλώνονται μέσα σε δεξαμενές και όχι σε παραλίες, που συνδέονται με πολύ υψηλούς κινδύνους για τους εργαζομένους αλλά και το περιβάλλον.
Photo EPA/WEDA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία. Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από…
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ