
H θαλάσσια περιοχή γύρω από την Υεμένη αναφέρεται πλέον ως ιδιαίτερα βεβαρημένη με αυξανόμενη συμφόρηση πλοίων. Αυτή την εβδομάδα 30 πολεμικά πλοία από διεθνείς στρατιωτικές δυνάμεις που εμπλέκονται σε επιχειρήσεις στην Υεμένη βρίσκονται ανοικτά της χώρας σε κατάσταση διαρκούς επιφυλακής . Το λιμάνι του Τζιμπουτί είναι ήδη κορεσμένο από άποψη χωρητικότητας με φορτία ανθρωπιστικής βοήθειας. Οι υπηρεσίες του ΟΗΕ μάλιστα επιθυμούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές στη Jeddah, στη Salalah και ενδεχομένως στη Berbera μιας και τα λιμάνια των γύρω περιοχών είναι ήδη ή κορεσμένα ή επικίνδυνα. Ωστόσο το λιμάνι του Άντεν θεωρείται ως υψίστης σημασίας από τη διεθνή κοινότητα προκειμένου να εξασφαλιστεί η σταθερότητα της παράδοσης της διεθνούς βοήθειας προς τους πληθυσμούς .
Οι συμμαχικές επιχειρήσεις πάντως φαίνεται να έχουν επιτύχει τη διασφάλιση των στενών του Bab El Mandeb (και της Νότιας Ερυθράς Θάλασσας) ώστε να παραμένουν ασφαλή για τη διεθνή ναυσιπλοΐα
Στο Άντεν, οι μαχητές της Νότιας Αντίστασης σημείωσαν σημαντική στρατηγική νίκη την Τετάρτη 16/7, με την επανάκτηση του ελέγχου του αεροδρομίου, του λιμανιού και την παρακείμενης στρατιωτικής βάσης από τους αντάρτες Houthi που είναι φιλικά προσκείμενοι προς την Τεχεράνη. Οι μαχητές της Νότιας Αντίστασης με την υποστήριξη μαχητικών αεροσκαφών κυρίως από τη Σαουδική Αραβία αλλά και άλλες αραβικές χώρες, εκτοπίζουν τους σιίτες αντάρτες Houthi προς τα νότια της χώρας εδώ και αρκετές μέρες. Οι σουνιτικές δυνάμεις φαίνεται μάλιστα να ανακαταλαμβάνουν την πόλη Άντεν που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και σημαντικότατο λιμάνι της περιοχής με κομβική σημασία. Η κατάσταση θεωρείται όχι μόνο κρίσιμη αλλά και δραματική για τις διπλωματικές και στρατιωτικές εξελίξεις στην αραβική χερσόνησο αφού η ανοικτή πλέον υποστήριξη του Ριάντ και της Τεχεράνης στα δύο αντίπαλα υεμενικά ‘στρατόπεδα’ αλλά και η γειτνίαση του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας με την Υεμένη δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού για τους διεθνείς αναλυτές.
Φωτο: EPA/STRINGER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ