
Φωτό:ΑΠΕ (ALEX HOFFORD)
Την απόφασή της για την παράταση του προγράμματος επιδοτήσεων στις διαλύσεις πλοίων, ανακοίνωσε πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων.
Η Κίνα καθιέρωσε πολιτική επιδότησης 1.500 γουάν($ 241)/τόνο στις διαλύσεις πλοίων το 2013. Οι επιδοτήσεις αναμενόταν να τερματιστούν φέτος, όμως, όπως ανακοίνωσαν από κοινού το υπουργείο Μεταφορών, το υπουργείο Οικονομικών και η Επιτροπή Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, πήραν παράταση μέχρι το τέλος του 2017, σε μια προσπάθεια να προστατευτεί ο ευρύτερος κινεζικός ναυτιλιακός κλάδος έως ότου ανακάμψει η ναυλαγορά.
Ο μειούμενος ρυθμός ανάπτυξης της Κίνας το τελευταίο διάστημα, η ενίσχυση της εσωτερικής κατανάλωσης αλλά και η στροφή στην πράσινη ενέργεια, έχουν επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις ναυτιλιακές μεταφορές από και προς τον ασιατικό γίγαντα. Ανεπηρέαστα δεν θα μπορούσαν να μείνουν και τα κινεζικά ναυπηγεία, όπου σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι παραγγελίες πλοίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, σημείωσαν πτώση της τάξης του 77% από το αντίστοιχο του 2014.
Όπως γίνεται φανερό, προχωρώντας σε πολιτική άμεσων επιδοτήσεων, η κινεζική κυβέρνηση στοχεύει διττά στη στήριξη του κλάδου των ναυπηγείων της, ενώ παράλληλα, επιταχύνει την ανανέωση του στόλου της, με ιδιαίτερη έμφαση στα νέα περιβαλλοντικά φιλικά πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ