Στο ναδίρ οι ναύλοι Ανατολής-Δύσης

Στο ναδίρ οι ναύλοι Ανατολής-Δύσης

136
Στο ναδίρ οι ναύλοι Ανατολής-Δύσης

Φωτό:ΑΠΕ (MAURIZIO GAMBARINI)

Στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων ετών έχουν περιέλθει οι ναύλοι στις διαδρομές Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, καθώς οι μειωμένες εισαγωγές των δυτικών χωρών έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη ζήτηση υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του βρετανικού οίκου Drewry, οικονομικοί παράγοντες, όπως η πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου, οδήγησαν σε συνολική μείωση κατά 1% του όγκου των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές των μεγάλων ευρωπαϊκών κρατών όπως η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σημείωσαν πτώση. Στον αντίποδα, μικρή άνοδο σημείωσαν οι εισαγωγές των αμελητέων αγορών της Ισλανδίας, της Ιρλανδίας και της Ουγγαρίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδρομή έχει επηρεαστεί για πρώτη φορά σε μεγάλο βαθμό από τις ρωσικές εισαγωγές, οι οποίες κατακρημνίστηκαν από τα 156.500TEU για το 2014 στα 105.050 TEU κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2015. Όπως όλα δείχνουν, το αδύναμο ρούβλι και οι εμπορικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία, έχουν οδηγήσει σε πτώση στην εσωτερική κατανάλωση.

Ένας ακόμη παράγοντας ανησυχίας είναι και οι διαρκείς παραγγελίες πλοίων ULCV’s και η ένταξή τους στα δρομολόγια Ασίας-Β.Ευρώπης, αν και ακόμη δεν φαίνεται να έχει διαταραχθεί η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης αναφορικά με τη χωρητικότητα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.