
Φωτό:ΑΠΕ (MARCELO VIEIRA / SHIPSPOTTING.CO)
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Για τέταρτη – πέμπτη φορά ο BDI από τις 31 Μαρτίου έσπασε τις 600 μονάδες, αφού σε καμία από τις προηγούμενες περιπτώσεις δεν κατάφερε να παραμείνει πάνω από αυτό το όριο, και αναμένουμε να δούμε αν το μοτίβο αυτό θα επαναληφθεί για άλλη μία φορά, καθώς η αντίσταση του δείκτη σε αυτά τα επίπεδα δείχνει να είναι ιδιαίτερα ισχυρή.
Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, οι περίοδοι κρίσης έχουν και τα «θετικά» τους σημεία, όπως για παράδειγμα «επενδυτικές» ευκαιρίες, κυρίως σε αγορές μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές, οι οποίες απευθύνονται σε υγιείς εταιρείες, τόσο από πλευράς διοίκησης όσο και κεφαλαιακής επάρκειας, όπως επίσης και την ανάγκη για εσωτερική οργάνωση των εταιρειών με στόχο την βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την μείωση των εξόδων λειτουργίας των πλοίων.
Αναφερόμενοι στο στοιχείο της εσωτερικής οργάνωσης, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία των εταιρειών που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα της εισηγμένης στο Nasdaq εταιρείας της Paragon Shipping, μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της εταιρείας, Μιχάλη Μποδούρογλου, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του 1ου τριμήνου του 2015, η υπέρ-προσφορά πλοίων σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης είναι ο κύριος λόγος που τα έσοδα της εταιρείας το 1ο τρίμηνο του έτους σε ετήσια βάση έχουν κινηθεί πτωτικά, κάνοντας πιο επιτακτική την ανάγκη για εξασφάλιση πρόσθετης ρευστότητας, η οποία μεταξύ άλλων μπορεί να προέλθει από την σωστή διαχείριση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Paragon Shipping, σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης των OPEX των πλοίων της κατάφερε και μείωσε τα συνολικά έξοδα των πλοίων το 1ου τρίμηνο σε $ 8,5 εκ. από $ 9,7 εκ. την ίδια περίοδο του 2014. Ανάγοντας την μείωση αυτή σε ημερήσια βάση, ο μέσος όρος των OPEX των πλοίων μειώθηκε κατά 23,5%, δηλαδή από $ 7,717 την ημέρα το 1ο τρίμηνο του 2014 στα $ 5,907 την ημέρα το 1ο τρίμηνο φέτος. Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με την εταιρεία στα έξοδα συμπεριλαμβάνονται τα, Vessel Operating Expenses, Management Fees, General & Administrative Expenses και Drydocking Costs αλλά όχι το Share – Based Compensation.
Κλείνοντας την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο πρόεδρος της Paragon Shipping, αναφέρει ότι η μείωση των ημερησίων εξόδων είναι αποτέλεσμα πιο ορθολογικής και αποτελεσματικής διαχείρισης των αλλά και οικονομιών κλίμακος λόγω της αύξησης του στόλου όπως επίσης και από την θετική επήρεια από την νομισματική ισοτιμία μεταξύ Ευρώ – Δολαρίου.
Σχετικά δε με την πορεία της ναυλαγοράς επισήμανε ότι έχουν αρχίσει και διαφαίνονται κάποια θετικά σημάδια από την πλευρά της προσφοράς καθώς σημαντικός αριθμός πλοίων οδηγείται προς διάλυση, τη στιγμή που έχει μειωθεί σημαντικά ο ρυθμός των νέων παραγγελιών ενώ παράλληλα μετακυλίονται οι παραδόσεις πλοίων που ήδη έχουν παραγγελθεί, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το άμεσα επόμενο διάστημα οι δυσκολίες δεν θα παραμείνουν.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘ALPHA GLORY’ 72.270 DWT (1999 – Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 5,5 εκ. και το ‘STAR CHRISTIANNA’ 74.577 DWT (1998 – Sasebo) πουλήθηκε περίπου στα $ 4,5 εκ.
✏ Στα Handymax και στα Handyzize, το ‘SMARTY’ 45.499 DWT (2000 – Imabari) με S/S – D/D due, πουλήθηκε περίπου στα $ 6 εκ., το ‘AEC COURAGE’ 38.000 DWT (2015 – Imabari) αγοράστηκε από την Wisdom Marine στα $ 21 εκ. περίπου, το ‘GOURNIATI’ 28.387 DWT (1996 –Imabari) πουλήθηκε περίπου στα $ 3,6 εκ., το ‘ORIENTE CHALLENGER’ 24.600 (2001 – Hakodate) έκλεισε στα $ 4,5 εκ. και το ‘GOLDEN STAR’ 26,444 (1995 – Imabari) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 3,25 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘PRIDE’ 149.686 DWT (1993 – Mitsui) αγοράστηκε από την Vista Shipping στα $ 12 εκ.
✏ Στα Products, το ‘PALENQUE’ 44.646 DWT (1992 – Dalian) πουλήθηκε στα $ 3 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ