
Φωτό:ΑΠΕ (STUART PRICE/MEAACT / HANDOUT)
Τη δημιουργία της μεγαλύτερης ζώνης ελεύθερου εμπορίου στη Μαύρη Ήπειρο αποφάσισαν πρόσφατα οι ηγέτες 26 αφρικανικών κρατών, όπως αναφέρουν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Το μεγαλεπήβολο εγχείρημα το οποίο θα λάβει την ονομασία Tripartite Free Trade Area Agreement έχει ως στόχο να ενοποιήσει τρεις υπάρχουσες ζώνες ελεύθερου εμπορίου στην Αφρική, οι οποίες απαριθμούν σε πληθυσμό περισσότερους από 600 εκ. ανθρώπους: την East African Community (2000), τη Southern African Development Community (1980) και την Common Market for Eastern and Southern Africa (1981). Τα υπάρχοντα στοιχεία δείχνουν την ιδιαίτερη οικονομική βαρύτητα των ζωνών αυτών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι οι χώρες που συμμετέχουν στις παραπάνω ζώνες διαθέτουν συνολικό ΑΕΠ 1.2 τρις δολάρια, το οποίο αποτελεί το 50% του ΑΕΠ ολόκληρης της Αφρικανικής Ηπείρου. Ένα ακόμη σημαντικό δεδομένο είναι ότι για το 2014, μεταξύ αυτών των χωρών διακινήθηκαν αγαθά αξίας άνω των 100δις δολαρίων.
Η συμφωνία για την Tripartite Free Trade Area (TFTA) αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως κατά τη διάρκεια της επερχόμενης συνόδου της Αφρικανικής Ένωσης που θα λάβει χώρα στη Νότιο Αφρική στα μέσα Ιουνίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προσδοκία αυτής της συμφωνίας είναι η υλοποίηση του οράματος δεκαετιών για μια ζώνη ενιαίου εμπορίου που θα εκτείνεται από το Κάιρο έως το Κέιπ Τάουν. Τα οφέλη από μία συμφωνία τέτοιου μεγέθους θα είναι μεταξύ άλλων η αύξηση των επενδύσεων, η επέκταση σε οικονομίες κλίμακος, η άνοδος του ΑΕΠ και κατ’ επέκτασιν του βιοτικού επιπέδου στις αφρικανικές χώρες.
Παρόλα αυτά, η υλοποίηση της συμφωνίας αναμένεται να αντιμετωπίσει εμπόδια, με κυριότερο την έλλειψη πολιτικής βούλησης αλλά και τις συγκρούσεις ανάμεσα στα εθνικά συμφέροντα των κρατών (ανταγωνισμός σε ζωτικούς βιομηχανικούς και λοιπούς κλάδους), ενώ στο τεχνικό κομμάτι, οι σχεδόν ανύπαρκτες μεταφορικές υποδομές της Ηπείρου θα αποτελέσουν τροχοπέδη για την εφαρμογή της συμφωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ