
Seagull Maritime AS is launching the shipping industry’s first Container Industry Competence Standard (CICS), a unique assessment and training system covering container vessel operations. The programme brings new consistency to competency on-board containerships, following a similar breakthrough from Seagull in the dry bulk sector last year, and earlier competence management system developments for the tanker industry.
Container Industry Competence Standard has drawn on cooperation with Rickmers Shipmanagement GmbH, one of container shipping’s leading operators, which offered key insights into cargo handling competencies specific to container vessel operations. The programme has already been widely piloted and is now available for all container operators.
Using the competence-based methodology found in the STCW convention, the Seagull programme offers a tool to guide operational training and verify the competence of deck, engine room and electrical officers. It is appropriate for containerships of all sizes, ranging from feeders to super-post-Panamax ships, to improve crew knowledge and competence, as well as support compliance with international regulatory requirements.
Bent Christoffersen, Seagull Maritime Director Training Content, says: “We believe the container shipping industry will be receptive, as this is a sector where any risk of damage generally involves high value cargoes. Owners know that it is not sufficient simply to abide by the rules; they need to demonstrate higher standards. Container Industry Compliance Standard is not so much regulation-driven; it is a response to an operator need for greater confidence that there are no gaps in competence and amongst the officers on their vessels.”
The new programme covers various job roles and topics, including stowage and planning, safe cargo operations and maintenance. As part of the Competence Manager within Seagull’s Training Administrator, it links to Seagull’s modular e-learning library and Competence Evaluation System to offer a complete training and assessment package for individual officers. Assessment records follow officers from ship to ship within the company and can be monitored by shore-based management.
Electronic records of all completed tasks/assessments are available on-board and online for individual officers and their supervisors. Once an officer has completed all Container Industry Competence Standard assessments, the assessor verifies the level of competence, so that any gaps can be identified and additional training recommended.
Competence profiles are specified for both operational and management positions on-board, offering the seafarer a motivating and effective career planning tool to identify promotional requirements. Container Industry Competence Standard has been designed to be easy to use both on-board and ashore, and can be tailored to company-specific competency requirements.
“Container Industry Competence Standard is a complete competency assessment and training programme,” says Mr Christoffersen. “Where the training has already been completed, it also allows companies to assess training effectiveness and identify any shortcomings that need addressing.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ