
Φωτό:ΑΠΕ (FRANCIS R. MALASIG)
Την επίσημη επιστροφή του μετεωρολογικού φαινομένου Ελ Νίνιο ανακοίνωσαν πρόσφατα οι μετεωρολογικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, κρούωντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις αγροτικές καλλιέργειες.
Σύμφωνα με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, ως φαινόμενο Ελ Νίνιο (El Niño) χαρακτηρίζεται το θερµό βόρειο θαλάσσιο ρεύµα που εµφανίζεται στις ακτές του Περού και του Ισηµερινού, αντικαθιστώντας το ψυχρό νότιο ρεύµα Humboldt. Με κλιµατικούς όρους αποτελεί μέρος των διακυμάνσεων που παρουσιάζει η επιφανειακή θερµοκρασία του Ειρηνικού και του Ινδικού Ωκεανού εντός της Τροπικής Ζώνης. Ο όρος El Niño, που στα Ισπανικά σηµαίνει “το µικρό αγόρι”, αναφέρεται ουσιαστικά στο Θείο Βρέφος καθώς το φαινόµενο εκδηλώνεται την περίοδο των Χριστουγέννων στις δυτικές ακτές της Νοτίου Αµερικής. Συνήθως κάνει την εµφάνισή του στο τέλος κάθε χρόνου και διαρκεί µερικές εβδοµάδες, ωστόσο κάθε 3 µε 7 χρόνια αποκτά τη µέγιστή του ένταση.
Απόρροια του συγκεκριμένου φαινομένου αποτελούν οι ξηρασίες αλλά και οι έντονες βροχοπτώσεις σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, οι οποίες πλήττουν την αγροτική παραγωγή, προκαλώντας ζημιές εκατομμυρίων δολαρίων. Χαρακτηριστικά, για την περίοδο 1982-1983, το φαινόμενο Ελ Νίνιο, προκάλεσε οικονομική ζημιά ύψους άνω των 8 δις δολαρίων σε παγκόσμια κλίμακα.
Ενδεικτική της σημασίας του φαινομένου, είναι η σύνδεσή του με την γεωργική παραγωγή της Ινδίας, η οποία εξαρτάται από την περίοδο των μουσώνων (ισχυροί εποχικοί άνεμοι που φέρνουν έντονες βροχοπτώσεις). Εκεί, το Ελ Νίνιο μπορεί να καταστρέψει την παραγωγή του ρυζιού, των σιτηρών και του βαμβακιού, προκαλώντας την εκτόξευση του πληθωρισμού στη χώρα.
Σε ότι αφορά τις μεταφορές, πέρα από τα εμπόδια που θέτει το μετεωρολογικό φαινόμενο στην ομαλή λειτουργία τους, επηρεάζονται ιδιαίτερα οι κλάδοι εκείνοι οι οποίοι εμπλέκονται στις μεταφορές γεωργικών προϊόντων, όπως για παράδειγμα η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ